Michael f8
Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
Jag såg oxå den kritiken, och reagerade först... men den var klart konstruktiv, och givande.
Fixar man inte sånt så kanske man inte ska vara här?
Det var för övrigt en riktigt dålig bild... (jaja, kritisera mina, det är ju det jag vill!)
Det jag reagerade främst på var, att vissa kan man ge negativ konstruktiv kritik till.
Men Tuija ska man inte ge sig på eller vara oförstående till hennes bilder enligt vad jag uppfattar Anders Gustafsson.
Utan att känna någon av personerna så utgår jag från (mina fördomar!?) att Tuija klarar av negativ kritik bättre än en 13 åring tjej.
Tuija med bilderna Harbour works, vill ju provocera med dessa bilder, det framgick tydligt i pressreleasen till utställningen.
Om nu Anders hade förstått att Tuijas bilder inte alls handlade om hamnar, utan det handla om inre "känslor", som man kunde få en hint av i filmen som var kopplad till utställningen.
Sen är väl upp till var och en, att tolka och uppfatta bilderna som man vill.
Som enskilda fotografier eller i en helhet.
Vad jag tycker? Det spelar ingen roll!
Huvudsaken, tycker jag, är att ingen är "befriad" från kritik för offentliggjorda verk samt att de som inte förstår visar ett "kvitto" på att de inte kunde ta till sig budskapet.
/Michael