Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tristar 16 kanalers radiotrigger

Produkter
(logga in för att koppla)

Hedlunda

Aktiv medlem
Har köpt en Tristar 16 kanalers radiotrigger för studioblixtar från Photax och undrar om den verkligen skall dra så mycket ström som den verkar göra. Sändaren är det inga problem med men mottagaren klarar 50-70 blixtar innan jag måste byta batteri. Photax själva ger ingen förklaring annat än att jag får returnera prylarna om jag inte är nöjd.

Är det någon av er därute som har någon erfarenhet av dessa?

MVH
Patrik

Skicka tillbaka den om du inte är nöjd. Varför behöver du 16 kanaler?
Jag använder denna typen och den har 4 kanaler. Den har lååång räckvidd och lååång batteritid. Funkar både till kamerablixtar och studioblixtar. Bra pris och snabb leverans!

Ja, nu var det inte just de 16 kanalerna jag var ute efter. Photax rekommenderade denna så jag köpte den.

Nåväl, tack i alla fall för informationen. Ifall dina triggers klara många exponeringar är det säkert något fel på min. Skall returnera och köpa något annat.

Ja, nu var det inte just de 16 kanalerna jag var ute efter. Photax rekommenderade denna så jag köpte den.

Nåväl, tack i alla fall för informationen. Ifall dina triggers klara många exponeringar är det säkert något fel på min. Skall returnera och köpa något annat.

Jag har inte bytt batterier på över ett år och tar ca 300 bilder vid varje fototillfälle. Det händer att jag fotar två ggr/vecka ;) Sååå, det håller länge på en omgång batterier. Enhaten är bara aktiv under några millisekunder åt gången.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto