millhouse
Aktiv medlem
"....För framkallningen kan jag rekommendera Framk.se även om han nyss höjt priserna från 35:-/rulle till 45:-..."
Hej, en liten kommentar. Utöver detta pris för 135/120 så "Frakt (per beställning) Enhetsfrakt 45kr ".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"....För framkallningen kan jag rekommendera Framk.se även om han nyss höjt priserna från 35:-/rulle till 45:-..."
Hej, en liten kommentar. Utöver detta pris för 135/120 så "Frakt (per beställning) Enhetsfrakt 45kr ".
Ni som skickar svartvit film till labb för framkallning, hur blir resultatet?
Traditionell svartvit film behöver ju ofta olika typ av framkallare och olika framkallningstider för optimalt resultat beroende på typ av film, filmkänslighet etc. Detta till skillnad från färgfilm och svartvit film för C-41, som har standardiserade framkallningsprocesser.
Jag vet att åtminstone storlabben framkallar det mesta i en och samma soppa. För vissa filmer kan resultatet bli hyffsat medan det för andra kunde ha blivit mycket bättre om man anpassat framkallningen till filmtypen.
Hur fungerar det med mindre labb? Framkallar de de olika filmtyperna individuellt? Kostar det något extra?
Olle