Annons

Trasigt?

Produkter
(logga in för att koppla)
-Catherine- skrev:
Tråden är stängd...
Vore det inte bättre om man fick upp ett meddelande som sa det istället för det man får nu?

PD

PS. Vad innebär det att ett tråd är stängd? Att den är bortrensad? Varför rensas trådar bort i så fall?
DS.

Jo, det vore väl kanske bättre, men jag har inte kunskap att spåna i varför det inte är så nu ;-)

Jag läste inte hela tråden, men av det jag läste så gissar jag att det blev lite pajkastning och låg nivå i tråden helt enkelt. Fotosidan valde nog att plocka bort tråden istället för att låta det spåra ur.

/Catherine

Jag kan förstå att man vill stoppa en urspårad diskussion (men tycker egentligen att det är bäst om man lät bli att censurera).

Men man kunde väl helt enkelt låsa tråden så att inga nya inlägg kan skrivas och låta det som är skrivet vara kvar, läsbart?

Det känns lite snopet att få ett bevakningsbrev och sen upptäcka att det som jag bevakade inte finns kvar alls.

Nåväl, vi får väl hoppas att någon av Fotosidans administratörer läser det här och ger lite svar så småningom.

PD

Väldigt sällan väljer vi att stänga trådar och när vi gör det beror det nästan uteslutande på att det förekommer heta känslor och onyanserade personangrepp (vilket bryter mot forumreglerna). Att låta sådana trådar ligga kvar öppna tycker jag inte bidrar med något. Man kan se hur uppretade människor bryta forumreglerna genom att säga saker som de förmodligen i senare skede inte riktigt kan stå för, och att detta skall ligga helt öppet på internet ser jag inte som något värdefullt.

Att url:en i mailet ger ett lite märkligt meddelande är inte idealiskt, men eftersom det sker ytterst sällan och drabbar ännu färre, så sätter vi inte det högt upp på todo listan. De gånger det händer så är det bara att skicka ett mail till [email protected] så kan vi ge ett svar.

Ett alternativ vore att ta bort de värsta avarterna till personangrepp och låta de mera sansade inläggen ligga kvar. Och sen stänga tråden för nya inlägg, förstås.

Det finns ju ibland saker som står i en tråd som är intressanta att läsa (trots att tråden innehåller flames), och dessa missar man om tråden är borta.

Även om det inte skulle vara så i det här specifika fallet så kan det ju vara så i andra fall.

PD

Precis så jobbar vi i princip i alla andra fall. Då står det [Admin: Borttaget] eller liknande. Det är bara i sällsynta fall som vi tar bort tråden helt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto