Malmökatten
Ny medlem
Jag höll på ganska mycket med gatufoto fram till för drygt tre år sedan då jag råkade ut för något obehagligt. Jag stod vid triangeln i Malmö och hade en bild i sökaren. Precis när jag tryckte av klev en kille ut från en av butikerna och kom självklart med på bild. Killen blev skogstokig, gick med snabba steg fram mot mig och jag blev upptryckt mot väggen. Han skrek att jag skulle radera bilden. Jag förklarade för honom att detta var offentlig plats och jag hade rätt att fotografera här. Då fick jag en smäll över huvudet. Killen skrek att om jag inte raderade bilden så skulle han slå sönder kameran. I samma ögonblick dök det upp två andra rätt stora yngre killar å gick imellan. De höll i killen som hade hoppat på mig och sa åt mig att jag skulle dra, vilket jag gjorde.
Detta var hösten 2009 och jag har inte ägnat mig åt gatufoto sedan dess eftersom jag mådde väldigt dåligt efter denna händelse. Men nu känner jag mig sugen på att börja igen, men jag är lite nyfiken på er andra som också sysslar med gatufoto. Är detta vanligt? Är det sånt man får räkna med eller hade jag bara extrem otur? Gjorde jag fel som inte raderade bilden direkt eller...?
Skriv gärna å berätta om era egna erfarenheter och synpunkter.
Emma L.
Detta var hösten 2009 och jag har inte ägnat mig åt gatufoto sedan dess eftersom jag mådde väldigt dåligt efter denna händelse. Men nu känner jag mig sugen på att börja igen, men jag är lite nyfiken på er andra som också sysslar med gatufoto. Är detta vanligt? Är det sånt man får räkna med eller hade jag bara extrem otur? Gjorde jag fel som inte raderade bilden direkt eller...?
Skriv gärna å berätta om era egna erfarenheter och synpunkter.
Emma L.