Annons

Trådutlösare för 300D/350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Aleks_

Aktiv medlem
Snubblade över den här sidan häromdagen..visar hur man bygger en trådutlösare till en 300D (borde även funka på 350) av en handsfree för nokiatelefoner...funkar väldigt bra på min kamera (300D)
Texten är på kinesiska eller dyl men bilderna förklarar tillfredställande hur man gör...
Håll till godo


http://avbuzz.htfriends.net/eq/300dinf/300dinf3.html
 
Re: Tack för länken

Tony.A skrev:
Det såg smidigt ut, bara att leta rätt på en handsfree i lådorna.

Exakt! annars finns det säkert att handla nån billig på typ ÖB eller liknande för en tjuga och modifiera! funkar hur bra som helst!
 
Å andra sidan gav jag inte mycket mer än en hundring för min Canon trådutlösare och den har spärr om man använder sig v bulb läget vid nattfotografering.
 
Det finns ytterligare en trevlig sida som har bl.a en anvisning hur man gör en trådfjärr till 300/350 på ett enkelt sätt med komplett beskrivning. På den är det 2 knappar och 1 switch (focus och slutare + bulb).
Verkar som om det bara är fantasin och elektronik kunskaperna som begränsar fjärr tillverkning.
Det finns dessutom fler roliga "gör-det-själv" projekt där.
http://www.camerahacker.com/directory/Hacks.shtml
 
Senast ändrad:
vad är det man måste klippa bort från handsfreen och vad är det man ska löda? min kinesiska är lite rostig och jag förstår inte av bilderna
 
nu har jag påbörjat min utlösare och min samsungversion var lite knepigare än vad guiden hade tror jag. men nu har jag listat ut vilka kontakter man ska kortsluta för att få det att fungera.. ska bli ett intressant projekt.

har dock ingen lödpenna, finns det något alternativ eller är det till att låna?
 
Efter lite knep och knåp förvandlade jag en fjärrkontroll till en diaprojektor till en trådutlösare till min kamera. funkar som smör i solskenet. ;)

billigt och bra.
 

Bilagor

  • img_32001.jpg
    img_32001.jpg
    56.8 KB · Visningar: 581
Kan inte alla bara tycka lite synd om mig som inte äger en 350 just nu?
Någon jobbig kontakt på min 20D och inte den smidiga 3.5mm minijack som på 300/350...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.