Annons

total fotograferingsförbud på Per Gessle-konsert?

Produkter
(logga in för att koppla)
Manhattan skrev:
Ett namn som många känner igen. T.ex. Bon Jovi, Kiss, U2, Stones, Shakira, Britney, Aquilera, Timberlake, Pink, Springsteen, Santana, Madonna, Sheryl Crow, Robbie Williams, Backstreet Boys, etc. Och det finns många många fler exempel. Du kan gå till dom konstigaste ställen där man knappt har telefon och folk vet vilka dessa band/personer är.

Jag kan börja med att fråga min far vilka av ovanstående artister han har hört talas om.. ;=). Är inte säker på att han vet vem/vilka Bon Jovi, U2, Shakira, Aguilera, Timberlake, Pink, Santana och Sheryl Crow är. Och han tillhör ändå kategorin "vanligt folk" som dessutom bor i en del av världen där musik är en stor industri och där media vräker ur information av ovanstående slag.
 
Han tillhör kankse några av dom som inte känner till dessa. Men till och med mina föräldrar skulle nog känna till U2 och Santana. Och dom har inte bra koll på läget. Men det finns ju ändå några miljarder männsikor i värden som är lite yngre än våra föräldrar-)
 
Vi kan väl nöja oss med att konstatera att Roxette har varit stora artister världen över - om än inte i varje hem och vrå. Det är ingen grupp som har lämnat odödliga hits efter sig eller som på något sätt har påverkat musikhistorien i någon större utsträckning. Men de får ändå anses som stora världsartister om man jämför med många andra i samma bransch. Trots allt har det inte varit enstaka försök att få ut sin musik på världsarenorna..utan istället en kontiunitet under ett flertal år. Man får nog säga att de har lyckats ganska bra.

Slutligen kan vi också konstatera att vi båda två gillar Gessles musik.. ;=)
 
Senast ändrad:
jag var och såg robbie williams i sthlm i juli och före insläppet sa de att man inte fick ta in kameror.....stod även på biljetten och på skyltar. *oj* vakten som släppte in mig kollade alla väskor men hittade inte min kamera (canon powershot a40 bara) utan frågade bara efter flaskor. :D sen väntade jag med att ta upp kameran tills 5000 andra pers hade tagit upp sina, och vakterna sa inget :)

så jag är as-förvirrad!

såhär blev det :p
http://community.webshots.com/album/83540386FPAAig
 
Fråga någon i Nordamerika eller övriga Europa vem han är och 99,5% ser ut some ett frågetecken.
Jag gillar både Roxette och Per Gessle's music men har man inte spenderat mycket tid utomlands förstår man nog inte hur okända Gessle och även Roxette är.


Du har säkert rätt, men en kille som har sålt över 50 000 000 st singlar har jag respekt för.

:)
 
Respekt för Per Gessle och Roxette har jag absolut. Som jag skrev så tycker jag båda är mycket bra. Men det var ju inte riktigt det som vi pratade om......:=))
 
Daniel.l skrev:
Fråga någon i Nordamerika eller övriga Europa vem han är och 99,5% ser ut some ett frågetecken.
Du är verkligen ute och cyklar nu, för roxette hade t.ex under en 2års period 4 låtar som låg etta på den amerikanska Billboardlistan. Eller The Look som låg 1a på 25 länders listor - samtidigt!

I sydamerika är dom precis hur stora som helst och drar fortfarande lika stor publik som "dagens" superstjärnor. T.ex när roxette spelade här i Karlstad för några år sedan så kom det mängder med människor ända ifrån Brasilien för att se dom.

Men det var ju fortfarande inte det som det handlade om här ;-)

/A
 
Jaså?? Har du tillbringat mycket tid där eller drar du dina erfarenheter från "Bachelor", "Tempetation Island", "Dr. Phil" och "Ricki Lake". Eller kanske du var på en liten semester resa till Florida en gång och nu känner du verkligen till folket i USA? Förmodligen. Jag har bott i USA i 15 år, sett större delen av landet, och jag är väl medveten om deras framgångar. Bara för att man har hits så behöver inte folk veta vilka som är med i gruppen eller var gruppen kommer ifrån. Pretty Woman filmen gjordes faktiskt inte igår om du inte kände till det. Man måste förstå att verklighetens USA inte är NYC eller LA. Det är Des Moines, Springfield, Omaha, Bolivar, och städer som dessa. Och där har man tyvärr inte en aning om Per Gessle eller Roxette. Tror du att Ingemar Stenmark är väldigt känd i USA också? Eftersom han var världen bästa skidåkare i tio år så måste väl alla känna till honom.

Get a clue
 
här är mina bilder från per Gessle konserten i malmö ,, och det håller inte att ta bilder genom telefonen så släng detta media

mvh
f
 

Bilagor

  • per gessle.jpg
    per gessle.jpg
    48.6 KB · Visningar: 159
Manhattan skrev:
Tror du att Ingemar Stenmark är väldigt känd i USA också? Eftersom han var världen bästa skidåkare i tio år så måste väl alla känna till honom.

Get a clue

Men så är ju inte heller utförsåkningen så jättestor i USA. Tror inte den når ut i etern på samma sätt som musiken gör faktiskt. Speciellt inte då när Stenmark höll på som bäst. Hade det varit idag (med en helt annan medial uppmärksamhet och stora sponsorer) hade troligen effekten av hans framgångar blivit mer uppmärksammade där borta. Speciellt också med tanke på att han tampades med de amerikanska bröderna Steve och Phil Mahre. Vi får också komma ihåg att många av de alpina tävlingarna avgörs i Europa, vilket naturligtvis inte är lika intressant för amerikanarna.

Vi ska inte dra alla amerikanare över en kam..men en hel del "over there" har inte så mycket koll på annat utanför den egna kontinenten. Det är nog en hel del som inte vet vad "Sverige" är för någonting..och andra som tror att det vandrar isbjörnar i samma land..

Självklart beror det också på vilken ålderskategori av människor man frågar. Den yngre generationen som växer upp i dagens USA lär säkert inte alls ha hört talas om många av de tidigare stora artisterna, som tex Roxette. För dessa är det väl numera bara hip-hop och svänga med armarna som gäller.. ;=)
 
forstheim skrev:
...Det är nog en hel del som inte vet vad "Sverige" är för någonting..och andra som tror att det vandrar isbjörnar i samma land...


Hört på riksradion i förrgår:

”En kraftig brand utbröt igår i staden Malmö i södra Sverige...”


Jag studsade faktiskt till lite.
 
ANNONS