Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina släpper ett nytt 70-200/4 med stabilisering

Produkter
(logga in för att koppla)
Tokina kommer med ett nytt 70-200/4 med stabilisering såg jag just på Nikonrumors.

Det kan ju vara något för alla Nikonister och andra som varit avundsjuka på Canons olika 70-200/4.

Vad tror ni?

http://nikonrumors.com/2012/02/03/t...-200mm-f4-pro-if-fx-lens-at-the-cp-show.aspx/

Tokinas objektiv är lite kända för att ha problem med kromatisk aberration. Något säger mig att detta objektiv kommer lida av det också. Nikon 70-200/2,8 VRII är troligtvis mycket bättre alternativ.

Tokinas objektiv är lite kända för att ha problem med kromatisk aberration. Något säger mig att detta objektiv kommer lida av det också. Nikon 70-200/2,8 VRII är troligtvis mycket bättre alternativ.

Om man har obegränsat med pengar och gillar att genomgå ett smärre träningspass när man ska släpa på härket så har du säkert rätt. Övriga väntar nog och ser hur objektivet faktiskt presterar.

Ja, att det inte är bättre än Nikon 70-200 VR II kan vi nog vara rätt säkra på, men det har nog en annan prislapp också.

Tokinas objektiv brukar vara riktigt fint byggda. Hög kvalitetskänsla.
Vi får se vad det går för när det kommer. Optiskt och autofokus.
En del Tokinor är rätt mediokra andra är hur bra som helst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar