Annons

Nikon 70-200/2,8 VRII vs. Sigma 70-300/4-5,6

Produkter
(logga in för att koppla)
Hoppas det går bra :) Jag har ju själv problem med fokus endast bara på mina AF-S gluggar, alla andra gluggar funkar bra konstigt nog. Men mina grejer ska med åka iväg snart :)

Har nyss köpt mig ett

Hur som helst, är mitt Nikon 70-200 skrot eller ska man inte ha så höga förväntningar på ett objektiv för 17.000kr?

EDIT: Glömde skriva att bilderna är tagna med DX kamera (Nikon D7000)

Klassisk rörelseoskärpa i bilderna!
Vill inte vara elak ,men gissar att ditt stativ är relativt lätt o billigt?
Bra stativ är ofta både dyra och relativt tunga.

Kan också nämna att de tider du valt är nog inte de bästa.
Kör man på korta tider 1/1000s hinner kameran inte röra på sig, bilden blir skarp.
När man använder tider kring 1/4 -1/15 s så rör sig kameran under hela tiden pga spegeln, bilden blir oskarp.
Använder du däremot riktigt långa tider 20-60 s eller längre så rör sig kameran bara lite i början av exponeringen och bilden blir skarp för att kameran är still största delen av exponeringen.

Mvh.

/Janne
www.helikopterbild.se

Klassisk rörelseoskärpa i bilderna!
Vill inte vara elak ,men gissar att ditt stativ är relativt lätt o billigt?
Det är faktiskt en ganska tung pjäs som brukar stå stadigt :)

Kan också nämna att de tider du valt är nog inte de bästa.
Kör man på korta tider 1/1000s hinner kameran inte röra på sig, bilden blir skarp.
När man använder tider kring 1/4 -1/15 s så rör sig kameran under hela tiden pga spegeln, bilden blir oskarp.
Använder du däremot riktigt långa tider 20-60 s eller längre så rör sig kameran bara lite i början av exponeringen och bilden blir skarp för att kameran är still största delen av exponeringen.
Som sagt Helmetrock har påpekat slutartiderna och håller med på den punkten. Dock är alla bilder tagna med fjärrutlösare och MUP så minimala vibrationer från spegel.

Hur som helst så är kameran som sagt skickad till Lasses så får se om jag är nöjd när den kommer tillbaka =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar