Annons

tokbilliga digital-eos!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

petervis

Aktiv medlem
har någon mer kollat in www.royalcamera.com
med tanke på dollarkursen på 8.0 ger detta otroligt låga priser!!! eller vad sägs om en 10D för 13112 1D för 20792 eller 1DS för 49600 !!!! lönar sig ju att åka dit.... nån mer som blir frestad
för er Nikon-frälsta blir det 9600 för en D100 eller 19400 för en 1DX....!!!!!!!!!!!!!

Jag ska faktiskt åka till usa i sommar. Håller på att sälja av min minolta utrustning för att kunna köpa EOS 10D och optik. Jag vet att det oftast är billigast i New York men jag kommer att bo i Los Angeles. Någon som känner till något bra och billigt ställa där att köpa kamera prylar? Och man får hålla tummarna att dollarkursen står sig...annars får man väl växla in så fårt grejerna är sålda :)

petervis skrev:
har någon mer kollat in www.royalcamera.com
med tanke på dollarkursen på 8.0 ger detta otroligt låga priser!!! eller vad sägs om en 10D för 13112 1D för 20792 eller 1DS för 49600 !!!! lönar sig ju att åka dit.... nån mer som blir frestad
för er Nikon-frälsta blir det 9600 för en D100 eller 19400 för en 1DX....!!!!!!!!!!!!!
Telefonnumret är ett 800-nummer, gratis att ringa till inom USA. Sen hittar jag ingen adress på deras sida. Faxnumret börjar på 718, det är i New York någonstans.
Låter det för bra för att vara sant är det säkert det. Känns inte riktigt trovärdigt när det är för billigt. Det här luktar blåsning.

fast det gäller att åkia dit .... Adorama.com som jag vet ligger i NY är inte als så billigt..,. men beställer man hem så tillkommer det moms+tull m.m.

petervis skrev:
fast det gäller att åkia dit .... Adorama.com som jag vet ligger i NY är inte als så billigt..,. men beställer man hem så tillkommer det moms+tull m.m.
Adorama och B&H är seriösa och du får det du vill ha, utan problem.
Tro mig, det finns en anledniing till att vissa butiker verkar så billiga. Det är ju inte för att de är så snälla, utan att de faktiskt bara vill blåsa dig på pengar.

vad sägs om att foto-sidan chartrar ett plan dit.... vi kan säkert få en bra deal med SAS och få upp deras aktiekurs.... dessvärre lär det vänta en del tullare på oss när vi kommer hem... så det blir att göra utrustningen begagnat i NY...och lämna kartongerna där... hi hi

kan knappast tänka mig att de blåser folk om man kollar upp priserna med dem innan... men som sagt det bästa är att ta flyget dit... det finns en kille i Stockholm som anonserar i Foto .. som importerar från USA ...han kanske vet nåt om den här butiken...

Priserna i den butiken verkar ligga lite under tex BH men inte direkt jätte mycket billigare. EOS 10D kostar lika mycket på BH.

petervis skrev:
kan knappast tänka mig att de blåser folk om man kollar upp priserna med dem innan... men som sagt det bästa är att ta flyget dit...
Ok. Lycka till då. Skicka gärna ett vykort om du hittar butiken i N.Y.

Men ett tips innan de hinner blåsa dig är att du gör en sökning på Dpreview, som till största delen frekventeras av nordamerikaner, och kollar vad de säger om "fyndpriserna".

har en vän som åker till NY 3-4 gånger om året hon får kolla upp detta åt mig..... men köpet får jag spara till (det är en 1DS jag är ute efter)... 70-200L -gluggen jag har köpte jag på Adorama.com helnöjd med priset och leveransen...

Eftersom jag värnar om konsumenträtten och tycker det vore synd om någon av Fotosidans medlemmar blir lurade sökte jag på Royal Camera.
Här kan du se vad folk har att säga om dem.

En kille berättar på Dpreview att en Sony F707 bara kostade $769.99, men de ska ha $49.95 för frakten inom USA.

oooj... en Dimage 7Hi för under 8000 o då har jag lagt på svensk moms för säkerhets skull... hmm... nu rycker det igen... o jag som just bestämt mej för att vänta på nästa generation Dimage... *dreglar* dollarn kanske fortsätter ner... men så småningom måste väl amerikanerna höja sina priser om dollarn blir för klen. Det är väl japaner som bygger alla kameror så amerikanerna importerar dem... vad kostar kameror i Japan?

Peter>> där var priserna som hos de flesta andra på Minoltan... fortfarande mycket billigt jämfört med Svedala men inte lika brutalbilligt som nyss... bokmärker för framtida bruk, tack!

Calle S skrev:
Eftersom jag värnar om konsumenträtten och tycker det vore synd om någon av Fotosidans medlemmar blir lurade sökte jag på Royal Camera.
Här kan du se vad folk har att säga om dem.

En kille berättar på Dpreview att en Sony F707 bara kostade $769.99, men de ska ha $49.95 för frakten inom USA.

tack för länken... nyttig läsning...
har du hört talas om www.insdigitalworld.com ?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar