Så...lite snabba tankar då innan "the moment of truth"
#1 Basket. Gillar miljön och kontrasterna. Som bild är den helt ok tycker jag.
Hade kanske velat se den i färg just för att jag kan tänka mig att miljön är rätt rikt på färg där du befinner dig, tror det skulle tillföra mer av själva miljön och att du är på en "exotisk" plats. Det är iof aldrig fel med svartvitt heller så det funkar ändå tycker jag.
Skulle önskat ha något mer som "händer" i bilden, kanske velat sett dig gå närmare för att få en mer "in ur face" bild där man ser mer av de som spelar etc, alternativt en komposition där spelarna bildar en "roligare" komposition.
Överlag gillar jag den dock.
#2 Påsk: Bra skådat, för mig kanske det fattas något för att jag ska tycka den är mer intressant som bild dock. Annars är den rätt skönt grafisk och förstår din tanke.
#3 Fin svartvit siluett bild. Har inte mycket att säga om den direkt utom att det är ett rätt vardagligt motiv, men funkar som en dokumentär bild i hemma miljö.
#4 Egen, ljuset i sidan bröt redan igenom men jag förstärkte den delen lite, men personligen gillade jag det.
#5Lilla huset : Kan se det karga i landskapet och precis som du säger finns det sköna detaljer att lägga ögonen på, och just när det gäller landskap vinner dom på att beskådas större, så man missar lite av detta i detta format men kan ändå se en del av det här.
Annars kan jag kanske tycka att den antingen kunde haft något som leder in betraktaren lite mer i bilden eller någon "röd" tråd som leder betraktaren genom landskapet för att göra det ytterligare intressant. Just nu känns de olika delarna lite "omkringströdda" från början till slut. Men svårt också från din position, ibland plåtar man därifrån man står och nöjer sig med detta
#6 Cool abstrakt bild, är själv svag för urbana miljöer. Så uppskattar tanken med bilden.
Just tunnlar och vägar och annat som leder in och ger djup kan användas lite mer i en sådan här bild tycker jag, kanske hade jag önskat att se löven mer i förgrunden närmare och tunneln mer fotat rakt framifrån för att se tunneln och ljuset försvinna lååååångt bort i bakgrunden. Annars gillar jag linjerna och skuggorna.
#7 Båten: Vacker bild fin stämning. Kanske hade jag önskat att kompositionen varit en annan. Antingen liggandes eller haft båten närmare och en vacker himmel över för att få den mer harmonisk. Annars fint.
#8 Vägen: Gillar "vägbilder" och är själv lite svag för detta med en vacker omgivning.
Tycker den är något "rörig" med ledningarna och allt annat i landskapet vilket gör att den kändes lite mer "vardaglig" på något sätt. hade den varit mer avskalad med vägen och kanske personen på bilden antingen i förgrund eller lite mer tydlig hade man känt en tydligare "historia" i landskapet att läsa av och vila ögonen på.
#9: Old faithful. Gillar objektet mycket , tycker om gamla hus och ruffiga miljöer. Något tråkig tekniskt annars som bild, kvistar som sticker in och huset bakom som sticker fram tar bort lite från bekratktandet av det gamla huset.
Annars ett coolt hus man skulle vilja se mer av, kanske från en annan vinkel eller tidpunkt.
Så, tack för alla kommentarer. Kul!
/martin.