Vilken vecka! Känns som kritiken steppat upp lite!
Snabba kommentarer medan jag väntar i bilen på att fotbollsträningen ska avslutas.
#1 Porträtt av Ya
Kul med skuggspelet mot fasaden.
Funderade på att blicken går ut på “fel” sida av bilden men tycker att det kan vara en smaksak. Antar att det var ett medvetet val. Ljuset är fint, det gula mot det svarta likaså.
Det som stör mig lite är händerna och armarna. Hade funkat om hon mötte kameran med blicken, men tillsammans med den drömmande blicken blir det för mig två olika känslor, kaka på kaka.
#2 Tranor
Realistiskt naturfoto fångar sällan mitt intresse, men jag tycker det är en fin bild, för mig är det bakgrunden som gör det. Fast i skrivande stund och när jag tittar igen så är det jäkligt maffiga fåglar. Lite kul att frysa deras rörelser i ett foto, för just rörelserna är inget jag detaljstuderar när jag ser dem flyga förbi på riktigt. Ett tag tänkte jag på om du skulle sänkt kameran för att få himlen som bakgrund istället för träden. Om det hade varit möjligt. Jag hade nog föredragit att ha dem mot himlen i alla fall.
#3 Nummer tre
Roligt att se dig utvecklas med blixtfotograferandet! Jag tycker oftast att den här typen av foton är en ren dokumentation och därför ofta lite tråkig och likartad. Som sig bör såklart. Men jag gillar hennes pose och vinkeln det är fotat från. Tycker eventuellt den vänstra delen av hennes ansikte är lite för ljust. Annars tycker jag du gjort ett bra porträtt. Gillar att bakgrunden är helt svart. Tips har jag inga då jag själv inte ens hunnit packa upp blixten jag köpte för två månader sedan. Bra jobbat! Kul att du posta!
#4 egen, tack för kritik!
#5 Webhallen
Är lite splittrad inför dessa miljöer. Fastnar ofta för miljöer i förfall men då oftast äldre byggnader och tingest. På något sätt har de mer att berätta för mig. Det hör är brutalt och rakt på. Gillar det okonstlade. Tycker bilden inger en obehaglig känsla av tomhet. Det som strular till det i mitt huvud är att det ser så nytt ut samtidigt.
Stannar i bilden ett bra tag. Skylten tycker jag gör mycket. Känner igen den från levande miljöer, blir en bra kontrast med det tomma här. Som om att det borde vara liv och aktivitet men det är så dött. Intressant foto. Tilltalande med linjerna i bilden.
#6 Mood right now
Detta är en av de bilder som berört mig mest sen tråden startades. Det var nåt som hände i mig när jag såg den och tittar på den. Tilltalande bland alla bilder med linjer, detaljer, regler och ansträngningar för att hitta ögonblick eller kompositioner.
Jag fyller i med allt som farit genom mitt huvud när jag stått med hunden och bara stirrat ut i havet. På nåt sätt finner jag en del av det lugnet och oändligheten i din bild.
Kräver kanske lite mod oxå att posta en bild som till synes inte innehåller nåt.
#7 The things I’ve seen
För att ge igen för gammal ost (referering till popkultur
) så tänker jag lite på huset i filmen dunderklumpen. Det kan tala lite mer bokstavligt men ditt hus talar en hel del det med. Gillar starkt urlakade rödslammade fasader. Det kommer fram en svärta som berättar lite om tiden som gått.
Nu tar huset upp nästan hela bilden så efterbehandlingen blir för mig lite överflödig. Kanske. Hade gärna haft lite mer luft runt huset, men vad vet jag, kanske var du tvungen att beskära bort nåt störande. Nog väcker det nåt inom mig hur som helst.
#8 Lufthagen i Uppsala
Svindlande! Fint ljus och säkert spännande om man kan Uppsala, men för mig som enbart varit där ett par gånger och därför inte känner igen nåt väcker det inte jättestort intresse.
#9 Våren hägrar
Kul titel igen. Häftigt med hägrar och kul att få se på nära håll. I övrigt känner jag som jag beskrev tidigare att just en realistisk bild på natur eller djur sällan får mig att hoppa högt. Mer konstaterar att djuren är häftiga och sen tänker jag inte så mycket mer om det. Snyggt fångat hur som helst!
#6 Mood right now är min favvo den här veckan.