Några snabba kommentarer då stressnivån är på max.
#1 Så perfekt att det nästan blir lite tråkigt. Tänkte jag först. Sen såg jag bergen i bakgrunden som verkligen bidrar med något annat. Hur de tornar upp sig likt det svarta mordor. Det är bergen i bakgrunden som gör den här bilden för mig. Även om sandryggen med dess kontrast är otrolig.
#2 Egen. Lite nyfiken, ser man kraniet bredvid blomman? Valde mellan en övertydlig och en lite mer subtil.
#3 Häftig effekt, men det räcker inte riktigt för att hålla kvar mig länge.
#4 glad att det sket sig med bron! Det har vi ju sett att du kan.
Detta är fantastiskt. Det enkla rena. Förvandlar tråkiga industripartier till nåt vackert. Inte en glorifiering av det råa brutala (även det vackert) som ofta skildras i dessa miljöer utan så fjäderlätt och grafiskt. Snyggt hur du linjerar nätet med trappan. Det enda jag önskar annorlunda är den nedersta omlottpartiet i stängslet som känns lite grövre, tydligare markerat på nåt sätt. Stör lite minimalt.
#5 Bra vinkel, misstänker du inte har några större fotografiska ambitioner med just denna bild så jag nöjer mig med att säga bra bild i sin kontext för en bra sak!
#6 lite kul katt men tycker den försvinner i trädet. Vore kul om du ville bidra med egna kommentarer framöver!
#7 håller med tidigare kritik, fin inramning och spännande hus. Jag hade önskat något mer intimt. Lite närmre, annan vinkel eller nåt. På nåt sätt så känner jag inte husets själ. Varpå frågorna kring bilden blir färre.
#8 gillar verkligen det lilla vardagliga som väcker sö mycket känslor. Den hör bilden får mig att tänka och känna en hel del. Just de små obetydliga formationerna på horisonten som betyder så mycket. Vackert.
#9 håller lite med gamlejs kommentar. Eller den var lång och beskriver till viss del vad jag tänker. Tycker dock att den är intressant och tror att man hade kunnat leka mer med symmetrin på nåt kreativt sätt.
#11 först tänkte jag, jaha en katt. Men när jag tittar igen så ligger den och sover (eller är den död) den ligger i alla fall i mitten av fyra kraftiga armar som ser ut som de ska pressas ihop. Vilket väcker mitt intresse att titta lite till. Får känslan av utomlands av färgerna.
#10 effektfulla kontraster och skuggspel. Bra bild. Håller med övriga.
Min vinnarbild blir #4 men har ett par till jag gillar skarpt.