#1 Nashville
Vackert, fina nyanser i skymningen.
Får lite 80-Tals vibbar av det lila i bilden. För mig, som jag känner just nu, är det lite för perfekt på något vis.
#2 I Baren
Händerna och ansiktet. Uttrycksfullt. Inte för att jag känner J men jag får känslan av att du fångat en del av honom i bilden. Tycker bakgrunden mot hans huvud ramar in bra med mörkt mot ljust och vice versa på andra sidan. Hade det gått att höja kameran lite för att få lampskärmen lite mer ovanifrån hade jag inte stört mig på den strimma ljus den ger. Men det tycker jag är en petitess i den hör typen av ”spontanporträtt”.
Välkomponerat och snyggt. Sv känns helt rätt.
#3 Bergs slussar.
Bara titeln tilltalar mig som spenderat ungefär varje sommarlov i Roxen.
Självporträtt igen tänkte jag först.
Men vad har hänt med hans stelopererade ben?
När jag såg hur det låg till på riktigt blev jag först lite besviken, men nu efter ett par dagar tycker jag att det är rätt kul. Tycker det är lätt att stanna i bilden tack vare slussens karaktär, kantigt och hårt med det silkeslena vattnet i centrum. Mycket struktur och fina färger. Finns inget jag skulle ändrat på. Vacker bild.
#4 1931
Min egen. Hade en annan bild men kände för att posta något lite mer abstrakt för att öppna upp för en sådan diskussion.
Mina tankar kretsar kring evigheten (8 piggar på kranen) och min möjlighet att påverka evigheten (fingret som reducerar flödet).
Det är tankar som kommit efter bilden togs. Satt bara, vid halv åtta-tiden, med sotiga händer framför vedspisen och kände för att göra nåt annorlunda.
#5 Ramhultafallet
Ronja Rövardotter och bröderna Lejonhjärta är det första jag tänker.
Du har fångat det speciella i vårvintern med de vackra vattnet och lite fula, halvdöda/vilande runt i kring. Jag tycker att det blir mer intressant med den här omgivningen blomstrande grönska. Någon form av kontrast. Genomtänkt med diagonalen.
#6 Bron vid Osdal
Känns nästan lite overklig. Vattnet är så stilla och bron har en sån skärpa i reflektionen. Dina speglingar är verkligen i toppklass. Cool bild men lite som som med Jonas Nashville är den lite för perfekt för att hålla mig kvar länge.
#7 Hittelön
Gillar dina avslappnade bilder på mer eller mindre vanliga vardagsting. Opretentiöst. Du fångar de fina dropparna på lappen men bakgrunden upplever jag som störande. Annars helt rätt disponerat med stolpen till höger och mycket negativt utrymme.
#8 Rörigt
Snyggt och lite rörigt!
Hade önskat lite mer space mellan rören för att få det lite lugnare. Din redigering passar fint till bilden och framhäver materialen bra. Undrar vad det är? Har tittat ett flertal gånger utan att komma på.
Plus för att du är med trots att det är mycket på jobbet!
Favoriter för mig denna vecka är #2 I baren och #3 Bergs slussar.