ANNONS
Annons

Tips

Produkter
(logga in för att koppla)

AlbertWesterholm

Avslutat medlemskap
Har en bildläxa där man ska fota i 5 olika kompositioner: Närbild,Extrem närbild,Motljusbild,Centralperspektiv och Rörelseoskärpa. Jag vet vad alla bilderna betyder men jag behöver lite insperation om var jag ska hitta dem ( vinklar och sånt ) Skriv gärna om ni har några tips, Tack på förhand.

Är inte läxan till för att du skall öva på att tänka själv? Testa olika varianter och tyck till vilka du tycker är bäst. Här är inte resultatet det viktigaste utan arbetet med att tänka kreatívt. Kolla i bildgallerierna här på FS om du söker inspiration, men sedan är det du som skall göra övningen.

Har en bildläxa där man ska fota i 5 olika kompositioner: Närbild,Extrem närbild,Motljusbild,Centralperspektiv och Rörelseoskärpa. Jag vet vad alla bilderna betyder men jag behöver lite insperation om var jag ska hitta dem ( vinklar och sånt ) Skriv gärna om ni har några tips, Tack på förhand.

Tja, som skevs - klura själv, men här är exempel påi nämnd ordning:

närbild, extrem närbild (macro), motljus oh sist en panoreingsbild med lite rörelseoskärpa i. Alla dessa är lättagna bilder om du vill göra liknande bilder själv. Tips innom varje katogeri finns om du söker på PS eller flikr.

Bilagor

• nnärbild.jpg
    nnärbild.jpg
    13.1 KB · Visningar: 151
  • extremnärbid.jpg
    extremnärbid.jpg
    14.5 KB · Visningar: 152
  • motljus.jpg
    motljus.jpg
    20.3 KB · Visningar: 151
  • rörelse.jpg
    rörelse.jpg