Annons

Tips till porträtt fotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)

ddeeds

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag ska fotografera en tjejkompis som vill ha lite "snygga bilder" som hon vill överraska hennes pojkvän med. I form av en kalender..
Jag har tidigare aldrig jobbat med porträtt fotografering och tänkte fråga om de är någon som har tips åt mig innan jag börjar?

Jag har EOS 350D med...
.. 18-50mm /2.8
.. 55-200/4.5
.. speedlight 430 EX

Mvh
Johan
 
Bild

Hanterar du att fotografera i M läge ?


Hej,

Jag ska fotografera en tjejkompis som vill ha lite "snygga bilder" som hon vill överraska hennes pojkvän med. I form av en kalender..
Jag har tidigare aldrig jobbat med porträtt fotografering och tänkte fråga om de är någon som har tips åt mig innan jag börjar?

Jag har EOS 350D med...
.. 18-50mm /2.8
.. 55-200/4.5
.. speedlight 430 EX

Mvh
Johan
 
Ta gärna några/de flesta korten utomhus om möjligt då det kan vara "lättare" att få till intressantare bilder med det befintliga ljuset.
Tänk också på bakgrunden för det kan verkligen ge en bild ett lyft eller sänka den beroende på hur det ser ut bakom modellen.
 
Skippa blixten, använd er av fönsterljus on mi är inne. Största bländare, själv skulle jag använt AV istället för M. Om ni är ute, använde er av skuggiga platser. Var observant på slutartiden inne, använd stativ om det krävs. Skulle uteslutande ha använt ditt 18-50.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.