Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Windows. Jag plockar bort allt som inte är Display port. =))) !

Prova med att installera i1Profiler också. Har varit med om att man måste installera detta program för att drivrutinen för kalibratorn ska installeras. Men se sedan till att det finns någon funktion som laddar in fel gammakurva. Se till att det inte finns något program som heter något i stil med i1 Gamma Loader bland dina program som startar automatiskt.

Prova med att installera i1Profiler också. Har varit med om att man måste installera detta program för att drivrutinen för kalibratorn ska installeras. Men se sedan till att det finns någon funktion som laddar in fel gammakurva. Se till att det inte finns något program som heter något i stil med i1 Gamma Loader bland dina program som startar automatiskt.
Har precis installerat i1 profiler (igen).
stefohl; sa:
till att det inte finns något program som heter något i stil med i1 Gamma Loader bland dina program som startar automatiskt.
Hur jag skall hitta detta, det vete tusan =P.

Vad har du för dator? Dell brukar ha lite fuffens för sig på sina laptops som förstärker färgerna. Det går dock att slå av, men är på från början.

Slet mitt hår med detta ett tag innan jag hittade den inställningen.

/Karl

Skrider till verket...Tebaks. Hittar inget som påminner om det du skriver, något program som heter något i stil med i1 Gamma Loader

Sitter nu vid en Mac i hemmet, så kan inte kolla om det är så att i1Profiler skapar en gamma loader. Det har varit ett problem på Windows att om man har flera kalibreringsprogram kan det bli en konflikt mellan de program som laddar upp en gamma-kurva.

Sitter nu vid en Mac i hemmet, så kan inte kolla om det är så att i1Profiler skapar en gamma loader. Det har varit ett problem på Windows att om man har flera kalibreringsprogram kan det bli en konflikt mellan de program som laddar upp en gamma-kurva.
Är oerhört tacksam för att du tar dig tid att hjälpa till med detta. Jag avvaktar naturligtvis till om och när du har möjlighet att räta ut frågetecknet i denna fråga, när du har tid och möjlighet.

Då borde det vara ok så länge du bara installerat en helt vanlig Windows på den. Bortsett från om du har två kalibreringsprogram som bägge försöker hålla sin profil aktuell.

/Karl
Jo, jag bad om en dator speciellt för fotoredigering och den är rätt vass för det ändamålet. OS är windows 8. Problematiken med att två kalibreringsprogram slåss om herraväldet har behandlats tidigare i tråden, med känt resultat, dvs, frågetecken kvarstår.

Tony.

Tack för alla svar

Jag köpte CG277-BK, eftersom kalibrator & Hood ingår så kom jag fram till det blir ungefär samma pris som CX om man jämför vad man får för pengarna.

P.S På min webbplats har jag gjort några filmer om hur man kalibrerar sin skärm med ColorNavigator. Gå till http://www.profiler.nu/utbildning/kursdokumentation/ och skrolla långt ner på den sidan. Där finns det tre filmer som går genom hur du kalibrerar, profilerar och validerar en skärm med ColorNavigator.

Hej igen, Programmet jag fick med min skärm liknar inte det du öppnar i din film.
Det jag fick med heter ColorNavigator Elements

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto