Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips om skånsk lövskog!

Produkter
(logga in för att koppla)

lapg

Aktiv medlem
Jag har starka funderingar på att imorgon ta en tur till en vacker lövskog för lite höstfotograferingar.

Jag har själv lite torrt på fantasi när det gäller att hitta det ultimata stället.

Är det någon vänlig själv som kan tipsa?

Tips emottages med öppet hjärta!

P.s Det kan väl ändå inte vara för sent för att ta lite bra höstbilder?
 
Ja, inte vet jag om min fantasi är bättre, men Dalby Söderskog är en av mina gamla favortier (länge sen jag vär där nu iochförsig).

På Söderåsen finns ju också många fina områden.
 
Söderåsens nationalpark vid Kopparhatten är väl ett säkert kort ? =)
Mycket vacker bok-skog där ju!
Så mitt tips är att prova de! =)

MVH och lycka till!! // Dan
 
Forsakar vid Degeberga.
Stenshuvud.
Linderödsåsen: Bockeboda vid Skepparslöv.
Linderödsåsen: Stackedala vid Tollarp.
Huvudsaken är att du kommer riktigt långt bort från Vellinge! :)
 
Jag var på kopparhatten den 14 Oktober men höstfärgerna lyste med sin frånvaro.men det är fint där ändå./Kenneth
 
Onekligen fint men...

...är det höstfärger där nu tro? Gillar starkt bilderna dock. Skäralid alltså! :)

Tackar också för alla tips än så länge, underbart.
 
Jag har hittat mina bokskogar vid Västersjön (finns två bilder i mitt album). På Hallandsåsens sydsluttning finns också fina bokskogar.
mvh/lisa
 
Kanske ett besök i Listarumsåsens Naturreservat kan ge lite behållning.Kör väg 11 österut förbi Tommelilla ca 10 km, sväng vänster mot Listarum.
Kolla in karta på Eniro..
Mvh/Gunte..
 
Eftersom alla säger Skäralid och Söderåsen så säger jag också det, men jag tänker lägga till lite.

Fyledalen utanför Ystad, Brösarp med omnejd (t.ex. runt Lönnhults sommarby, Vantalängan och Hallamölla)

Torup utanför Malmö med ett slott på köpet.

Böckeberg utanför Svedala och även trakten kring Ekholmssjön och Fjällfotasjön.

Revingehed har fina lövskogsområde och Rommeleåsen runt Björnstorps slott.

Bara några exempel från mina favoritställe.

Lycka till och trevlig helgtur.
 
Tackar tackar för alla idéer. Det jag gärna vill ha är lövskog och gärna vattendrag. Är då Söderåsen dit jag ska bege mig? Så vitt jag vet så finns det inte så mycket vattendrag "här söderöver"? Och inte kuperat landskap heller för den delen vilket gör det lite mer intressant, bildmässigt alltså. Eller har jag helt fel? :)
 
I varsina två ändor:

Kullen/Kullaberg i sydvästra skåne.
Ryssberget i nordösta skåne/västra Blekinge.

Mycket bokskog.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.