Annons

Tips! Just nu 1695,- Hitachi Microdrive 4GB

Produkter
(logga in för att koppla)
Phunkey skrev:
hmm... jag har nyss beställt ett sådant kort. Lär dyka upp under dagarna. Inte så kul att man får läsa si och så om kortet nu. Anledningen till att jag investerade i en sådan är att det vore bekvämt att ta många bilder då man är ute och reser. Inte alla gånger som man vill släpa med sig laptopen. Visst med 4 gb är chansen stort att man sumpar allt. Den risken får man ju ta. Jag kunde lika gärna glömma bort flera rullar film ute i gatan eller slarva bort en 300/2.8 objektiv (känner en som gjorde det tyvärr men vill inte erkäna hur). Shit happens! =)

Jag har en Ultra II 1 gb och tycker att den inte blev så mycket snabbare.

Slarva bort ett objektiv?! Nu måste du berätta hur den slarvades bort! Har man sagt A får man säga B!
 
Vad är det för fel på Kingston? Jag har kört med det ett tag nu utan problem. Hastigheten har jag aldrig lidit av och några andra problem kan jag inte riktigt tänka mig just nu.
 
Strömåtgång

Jag undrar om en Microdrive drar mer ström än en Compact flash Ultra II? Jag har en D100.
 
Förmodligen, men knappast radikalt. Jag har inte märkt någon skillnad i strömförbrukning. Då har jag förvisso inte mätt heller.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.