Annons

Tips. 4Gb Microdrive 3300:-

Produkter
(logga in för att koppla)
Varför inte kombinera med en Mp3 spelare

Köp en Creative muvo2 för 2800:- Få ett 4 GB microdrive från Hitachi som du byter ut mot ditt gamla CF kort. Lite pill och ingen garanti kvar. men det är bra pris.
 
Re: Varför inte kombinera med en Mp3 spelare

oherse skrev:
Köp en Creative muvo2 för 2800:- Få ett 4 GB microdrive från Hitachi som du byter ut mot ditt gamla CF kort. Lite pill och ingen garanti kvar. men det är bra pris.

Fungerar inte längre, Hitachi har tagit bort CF interfacet från dom microdrivar som sitter i muvo2.
 
Riktigt tråkigt och riktigt idiotiskt av Hitachi att ändra interfacet. Gäller att få tag på en gamal Muvo2 som har kvar sin disk med CF interface.

Om en muvo2 kostar 2800:- så borde ju 4GB microdriven inte kosta mer än hälften eller så, snacka om överpris. Skulle ju sätta lite prispress på övriga minneskorttilverkare också om det gick att få 4GB för 1500:-.
 
violator skrev:
Riktigt tråkigt och riktigt idiotiskt av Hitachi att ändra interfacet. Gäller att få tag på en gamal Muvo2 som har kvar sin disk med CF interface.

Om en muvo2 kostar 2800:- så borde ju 4GB microdriven inte kosta mer än hälften eller så, snacka om överpris. Skulle ju sätta lite prispress på övriga minneskorttilverkare också om det gick att få 4GB för 1500:-.
Tråkigt kanske men rationellt av Hitachi. Sedan finns det inte något sådant som överpris man tar ut det man kan. Varför sänka priset om folk är beredda att betala över 4000 kronor för en 4GB microdrive?
 
Är inte Microdrive lite ömtåliga? När jag frågade på Kameradoktorn tyckte dom nära på att det var det värsta skräp som någonsin existerat.

Detta är inte vad jag säger utan vad jag hörde från Kameradoktorn.
 
Klart att det är lite överpris om man nu klarar av att sälja en 4GB disk + en mp3-spelare för 3000kr men utan mp3-spelaren så kostar den över 4000kr.

Priset är väl satt utifrån vad andra minneskorttilverkare tar för sina 1GB eller 2GB kort. Om Hitachi hade viljan så skulle dom kunna ta en stor marknadsandel av dom. Kan ju vara så att dom ser mp3-spelare som en marknad och kameror som en annan och sätter priserna efter vad som gäller per marknadsområde och på den ena marknaden så kan dom ta ut ett överpris.
 
Jag köpte ett Ridata 4gb 52x compact flash kort för 3700 för 2 dagar sen. Bara ett par hundralappar mer och både bättre och snabbare. Och antagligen så håller det längre.
 
Nekomy skrev:
Är inte Microdrive lite ömtåliga? När jag frågade på Kameradoktorn tyckte dom nära på att det var det värsta skräp som någonsin existerat.

Det är de säkert... men jag har aldrig ägt nåt annat CF-kort än Microdrive o hittills har jag bara haft problem en enda gång o det var nog mer datarelaterat än microdriverelaterat.

Jag har lyckats få ännu värre problem med mitt SD-kort som inte ser ut att innehålla några mekaniska delar...

Och ja, jag har vid ett par tillfällen fumlat ner mina Microdrivar i backen från navelhöjd ungefär... o de har överlevt det med...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.