Annons

Tips. 4Gb Microdrive 3300:-

Produkter
(logga in för att koppla)
eftersom jag också använder MD så lägger jag mej i... jag har tagit ca 70.000 bilder med mina båda Microdrivar (på två år drygt) och formaterar om dem varannan dag ungefär... (formaterar oftast en gång om dagen, men jag har inte koll på om den ena driven har gått 30000 o den andra 40000 men ändå)
 
HDFS) (KGS skrev:
eftersom jag också använder MD så lägger jag mej i... jag har tagit ca 70.000 bilder med mina båda Microdrivar (på två år drygt) och formaterar om dem varannan dag ungefär... (formaterar oftast en gång om dagen, men jag har inte koll på om den ena driven har gått 30000 o den andra 40000 men ändå)

Det är ju jätte-bra och de håller kanske några år till. Men antagltgen så hade 2 compact flash ändå hållt längre. Ett par hundra formateringar är inte så mycket, man brukar räkna med ett par hundra tusen formateringar på compact flash korten.
Jag har inget emot microdrivar och det var ett bra alternativ förr när flash korten var mycket dyra. Men nu kostar de inte mycket mer än microdrivarna.
 
De kan inte ha hållit längre, jag har bara haft dem i två år o än har de inte lagt av *s* men jag förstår vad du menar, men oftare än en gång om dagen behöver jag sällan formatera så det blir kanske 300 ggr per kort hittills... dessutom rycker jag korten ut o in ur kameran eftersom jag nyttjar extern kortläsare.

Det ena kortet följde med min första CF-kamera och det andra kortet kompletterade jag med inför en lång resa. Då var det ca 1000 kr billigare än motsvarande CF-kort. Skulle jag köpa idag skulle jag nog köpa... tja... det som kom i min väg. En 5 GB microdrive för ett par tusen ur en MP3 spelare låter mumma...
 
Jag måste undra lite. Jag är en människa som aldrig lyckats få nått fel på vanliga CF även jag haft ganska många och slitit dem ut och in och växlat mellan olika prylar och kameror. Jag har även haft några SD-ram och använt dem på samma sätt utan större tanke. Så då kommer frågan hur vanligt det är att CF går sönder och på vilket sätt brokar de gå sönder?

Jag har faft oturen att aldrig fått upleva nått sånt :)
 
oizzo skrev:
Zebramedia har kampanj på Hitachi Microdrive för 3300:- i ca en vecka till.

Måste bara fråga!

Varför köpa en långsamare 4 gb microdrive för 3300:- då man kan köpa 2 st 2gb (=4gb) Snabba Ultra-II kort för 3754,76:- ( 1 877,38:- x2)?

Bara ett par hundralappar dyrare, men MYCKET snabbare!


/Jocce - Som är extremt sugen på ett 2gb kort!
 
Jag håller med jocce. 2gb har ju sjunkit såpass i pris så att det nästan inte finns någon orsak till microdrives. Menmen. Det är bara jag det. Jag tycker att CF känns säkrare. Därför värt en hundring extra per GB.
 
ojdå... är de inte dyrare... då håller jag med. För även om jag aldrig haft nåt problem med mina Microdrivar så är det ändå nåt som rör sej därinne. Ett CF-kort skulle kännas mer oförstörbart... o jag klarar mej med 2 GB + mina 2 x 1 GB... nu blev jag köpsugen... undrar om A1 drar nytta av ultra2farten!?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.