Annons

Till NY, BHphoto, böcker och utställningar??

Produkter
(logga in för att koppla)

Malla

Aktiv medlem
Åker till NEW YORK nu på onsdag, vad jag har förstått när jag letar i trådarna så är det BHphoto som gäller, även Adorama, J&R, är det någon som har några andra heta tips eller färska erfarenheter av dessa?? Och vad som gäller..

Dessutom letar jag fotoböcker, tips?? både fack och fotografers böcker..

Skulle gärna också vilja se fotoutställningar etc, alla andra tips vad man inte bör missa mottages tacksamt.

Ja det är väl dom butikerna som gäller, B&H är ju störst sen Adorama.
Bokhandlarna har en hel del fotoböcker, både om teknik och fotografer. Barnes&Noble, Borders mfl.
Tönk på att fotobutikerna stänger 1 på Fred och är stängda på Lördagar, (dom drivs av judar)

Johan

TACK! Då får jag skynda mig dit:) Någon som vet hur man hittar dit på smidigaste sätt??

Några andra tips på utställningar eller nåt annat man inte får missa??

Tunnelbanan till Penn station, gå ut mot 8 Av och gå ett kvarter till 9e Av B&H ligger mellan 33 o 34 gatan där.

Johan

Då har man varit på B&H photo i NY, hur mycket prylar som helst, inhandlade bla ett Nikon 17-55/2.8. Säljaren som jag råkade på var sådär lagom intresserad av att sälja, lite nochig, man hade önskat ett trevligare bemötande, men det är ju väldigt många säljare och när man kikade på dom andra verkade dom ha en annan attityd.

Men se upp om du är där att det är stängt på lördag och stänger tidigt på fredag, likaså på Aroma, oxå stängt lördagar. J&R kikade jag igenom lite snabbt, verkr inte ha så stort sortiment (om det kanske inte är gömt bakom diskarna).

För övrigt kan jag rekommendera ett besök International Center of Photography http://www.icp.org/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar