Foto är för mig klassikern som jag alltid har, men den stagnerar ibland. Just testerna tycker jag om, brukar vara utförliga och med tanke bakom. Den årliga testsammanställningen gillar jag inte, den lockar antagligen lösnummerköpare men tycker att dom kan ha det på webben istället. Just webben är ett sorgligt kapitel, seg att ladda och inget svar på min kritik. Däremot nåt test ibland på ny vs gammal kamera kanske är intressant. Ett problem med tester av kameror är att den obligatoriska programuppdateringen ofta inte har kommit. Den skulle dom kunna prova oxå, inte ett nytt test men just ett kort prov.
Tips på hur man gör i Photoshop kör dom med som dom andra tidningarna, ingen hänsyn till att vissa har andra program.
Slutligen artikeln om hur man fotar norrsken, den handlade om hur författaren gör och hur det funkar på Lofoten, alltså en smal artikel som inte funkar på min breddgrad eller mitt fotograferande.
Kamera&Bild är dyr jämfört med Foto att prenumerera på. Tester handlar mycket om tyckande, men Magnus reflektioner är ofta intressanta och tänkvärda. Och dom har en intressantare webb. Kompaktkameror provas det mycket, men det är mest tyckande som inte vägleder så mycket.