Proboarder
Aktiv medlem
folk kanske inte ställer skärpan på nåt kontrastrikt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
geronimo13 skrev:
Tjena!
Jag kör canon 10d + 80-200 2,8 L och tamrons 28-75 2,8 har även en fast 50mm 1.4
kör mkt med autofokus och har aldrig haft några problem, af sitter alltid dead on
Kanske ni andra sitter med måndags batchen?![]()
Stabben skrev:
FOTO vill antagligen inte gräva alltför djup, då de delvis lever på annonsintäkter från Canon...
Stabben skrev:
FOTO vill antagligen inte gräva alltför djup, då de delvis lever på annonsintäkter från Canon...
dapa skrev:
...på drygt två meters avstånd så ligger fokus ca 2-3 cm framför
Stabben skrev:
Med tanke på det (för amatörer) höga priset för en 10d så kanske man bör förvänta sig bättre precision.
mrelbe skrev:
Har du provat att scanna in negativ/positiv exponerade med din EOS50, och betraktat dem likadant som du betraktar bilderna från 10D'n?
mrelbe skrev:
Bättre precision än 1% ???
Det är knappast tekniskt möjligt i alla övriga sammanhang...
Stabben skrev:
Mikael, Niclas:
Jo jag brukar skanna in negativen och innan det så gjorde jag mina egna förstoringar upp till 40x50 cm och jag upplevde inga problem med skärpan då heller.
mipert skrev:
Finns ju en klassiker när man pratar kvalitet.
Det handlar om det svenska företaget som valde en japansk underleverantör.
Svenskarna var stenhårda i förhandlingarna och satte ett krav på högst 1 % fel i det som levererades.
Japanerna började leverera och månad efter månad höll de exakt kravet på 1 % felaktiga varor.
Svenskarna förvånades över att de klarade de tuffa kraven och när de frågade leverantören hur det var möjligt blev svaret;
”vi har aldrig förstått varför ni vill ha 1 % felaktiga produkter men är det ett krav så levererar vi enligt önskemål”.
Den är klockren, har hört den tidigare också!mipert skrev:
---
”vi har aldrig förstått varför ni vill ha 1 % felaktiga produkter men är det ett krav så levererar vi enligt önskemål”.