Annons

"the A700 is incredible" - Photoclubalpha

Produkter
(logga in för att koppla)
ha-ha-ha,
ja, vad hade man annars väntat sig?
"The A700 is a big, sick bastard and I hate it".
Tycker man sällan möter något kritiskt granskande
när det gäller nya kameramodeller, har varit likadant genom alla året. Hyllningskörer efter hyllningskörer.
Inte så att A700 är en skräpkamera, jag tror det är en "incredible camera" MEN vore kul att läsa någon form av nyanserad recension, gärna med konstruktiv kritik, till skillnad från alla som mer eller mindre bara apar upp pressreleasen och lägger till ett "fantastiskt" och "makalöst bra" här och där.

observera att detta inte
har med A700 att göra, utan
mer med typ alla nya DSLR som lanseras.
Marknaden har oss i sina huggtänder.

David är en av de mer respekterade personerna i detta "community" Han var den första som upptäckte och påpekade cz16-80 problem, AF felet samt de tidiga mekaniska felen.

Vill man veta vad en kamera går för ska man läsa hans artiklar. Han tar sig tid och gör djupare analyser än t.ex. Phil på dpr och Dave på IR.

Senast ändrad:
visste inte det,
men min kritik var mer allmänt riktad.
har tyvärr läst för många gånger i fototidningar
om "Världens bästa kamera" och så vidare.

Världens bästa kamera är den du själv trivs bäst med.

Vad har div. fototidningar med David att göra? Tidningar säljer lösnummer, David är intresserad av verklig "prestanda"

Phil Askey, Gary Friedman och David Kilpatrick - är de överens, slutar jag leta mer information. Haussar den en kamera, så finns det fog för det. Jag har aldrig sett dem oah och aah i onödan.

Tänk om alla teknikjournalister kunde hålla deras klass, då skulle man slippa bottennappen från redaktionen på en viss datortidning som ytterst ogärna skriver nå't positivt on PC.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto