ANNONS
Annons

Thailand, Bali, Nya Zeeland

Produkter
(logga in för att koppla)

RickardForsberg

Avslutat medlemskap
Ska till dessa tre ställen i höst, ska var borta i 3 månader, självklart ska kameran med och jag skulle uppsakatta fototips på allt möjligt på de olika ställena.
Saker ni har fotat och även kanske annat man kan tänka på när man backpackar i Asien med kameran!

Tck på Förhand
/Rickard

new zealand

Hej
Bor for tillfallet pa nya zealand sa tankte ge dig lite tipps vart du kan aka och fota.

Nere i queenstown ar i princip allt vackert. :)
En bit utanfor ligger Glenorchy och Paradise. Allt ar inramat av hoga spetsiga berg, floddalar och grona skogar. Otrolitg vackert. Kolla aven in Milford Sounds soder om Queenstown.

Ak aven till New Plymouth med en fantastisk vulkan. Mt taranaki.

Jag har nagra bilder darifran pa min hemsida. www.larserud.com.
klicka pa "photos".

Nelson ar ett annat stalle som ar valdigt vacker.

...fast du kan nog aka vart som hallst i NZ och ta fina bilder.

Lycka till
Mathias

Dreamland på Bali.
Bromo på Java.
Gili utanför Lombok.
Bima market Sumbawa.
Komodovaraner på Komodo och Rinca.

Finns otroligt vackra ställen i Indo.

Skaffa en backup tex epson P-2000. På kuta finns en del ställen som bränner Cd av dina bilder men denna service är begränsad i andra delar av landet.
Köp en kånken och gör en kameraväska av. Lätt gjort med ett liggunderlag tejp och en sax. Mindre stöldbegärligt än en kameraväska.
Orkar du inte bygga själv har claes ohlson en liten billig kamerarygga som jag tror passar perfekt i en kånken.

Ha en trevlig resa och vill du lära dig surfa finns en kille som heter Pulu med ett gäng gula surfbrädor på kuta beach. Rutinerad australiensare som är mycket bra som lärare. Detta är på Kuta beach.

A

Bränna bilder på cd finns lätt tillgängligt i Bangkok. Kostar ca 100 bath.
På Khao san road kan jag rekommendera Lek guesthouse (billigt) och D&D INN som kostar lite mer men är värt varje bath. Pool på taket är tacksamt efter en svettig dag i änglarnas stad.

A

Låter ju inte så tokig resa! Om du är intresserad av dykning kan jag rekomendera Koh Similan utanför phuket. Denna nationalpark bjöd på de finaste vattnen och de vitaste stränderna jag sett.

Glöm inte ta med ett polfilter för att få så där härliga resebroschyrbilder. Lycka till.

Apor

På bali finns det något som kallades för "monkey forest".. en otroligt massa apor och massa bra tillfällen att fota dom. om man nu tycker det är kul :)

På java, yogyakarta, finns det ett par tempel samt fågelmarknad, kan vara kul kanske.. beror på vad man vill fota.

har ett par bilder på www.resedagboken.se under samma namn som här..

I övrigt så kan jag rekommendera att du försöker hitta en bra väska eller liknande, man vill inte gärna ha kameran uppe på alla ställen, men ändå få upp/ner den snabbt. kanske en kånken är smart som andreas skrev...

På Nya Zeeland kan du som sagt åka nästan vart som helst och fota, men jag håller helt med om Queenstown, Paradise, Milford Sound. Lägger gärna till Mount Cook. Kolla gärna in mitt NZ-album under min profil.

Har varit på bali 4 gånger och lagt upp en massa bilder på www.niklasberntsson.se -> resesidan. Där finns också bilder från thailand, laos, kambodja, singapore, malaysia, australien och resten av indonesien. Tror det ligger ca 900 kort ute. Bara att browsa och drömma dig bort. Jag gör det redan, har redan bokat ny resa i vinter (i 3 månader).

hej hej!

kul för dig att du ska ut å resa! e riktigt avis!
kom själv hem från bali för 3 veckor sen, efter att ha tillbringat över 2 månader i detta paradis. (har för övrigt varit på bali tidigare, även då i 2 månader) Vågar påstå att jag känner till ön ganska bra, o e ju dessutom uppdaterad vad gäller priser på fotomaterial o service o så vidare, så om du har några frågor får du höra av dig så ska jag svara så gott jag kan!

droppa ett mail eller skriv ett inlägg i min gästbok om det e nåt du undrar över!
[email protected]

Trevlig resa!
/jenny

Tack för alla svar jag har fått! Perfekt med lite tips så man har någon aning vad man ska hitta på i 3 månadet! Uppskattas verkligen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar