ANNONS
Annons

TFT skärm !

Produkter
(logga in för att koppla)
mbrihler skrev:
själv håller jag inte med. men däremot så har en TFT betydligt högre ljusstyrka än en CRT. Så testa att ställa ner Brightness, dock så skärmen e fortfarande kalibrerad. 30-40%.
Jasså, man kan ställa skärmarna också? :) Allvarligt talat har jag nog faktiskt insett det och för länge sen vridit ner och upp på allt som går att vrida på. Problemen kvarstår. Rödfärgen ser dessutom mycket värre ut vid lägre brigthness.

Ska tillägga att jag nog provat ställa färger via programvara också.

Jag e lite nyfiken på vad Calle och Mathias tycker om sina skärmar så här långt och om de 'duger' för oss fotogalningar...

Fick min igårkväll, försenad leverans.,

har suttit i timmar å kalibrerat med olika program, men får inte in den precis som jag vill ha, håller inte med Tomshardware så här långt iaf, visst e den superskarp, å visar färger bra, men det där riktigt svart får jag inte,
nu vet jag att man inte kan får en svärta på mer än 98%, men min ligger (enligt mig) på runt 92 kanske.
De e klart att Testlab som Tomshardware har riktiga instrument när dom kalibrerar och jag bara min halvtaskiga 'fylle'syn, så det tar nog ett bra tag till innan jag är färdig. men tänkte skriva ihop en liten review när jag den som jag vill, annars skickar jag tebax den. 7500 e ju iaf en rejäl summa Cash.

Det har diskuterats lite här och där på Nätet om att tillverkarna levererar upphottad hårdvara åt tidningar och sajter som testar sådan. Kan det vara något sånt?

Delvis, det finns väldigt mycket FUD. Dom gånger det har avslöjats har det blivit sånt stohej så det brukar inte vara normen.

Dom flesta av dom siter jag läser... med andra ord INTE Tomshardware(biasad ashole no1) får inte sin hårdvara från tillverkarna direkt alltid utan ofta från återförsäljare.

Kan rekomendera Techreport.com och Arstechnica.com tillsammans med Realworldtech.com och Aceshardware.com.

mbrihler skrev:

har suttit i timmar å kalibrerat med olika program

Hur har det gått med kalibreringen, är du nöjd med köpet? Var köpte du Samsung 193P för 7500kr förresten?

Har sett att det kommit en 174T också, vad är skillnaden mellan den och 173T, någon som vet?

/Felix

Fick ett nytt personaldatorerbjudande igår. Bra hårdvara förstås och som tillval en 23" widescreen TFT från HP. Inte utan att man drägglar en del...och tror det är samma TFT-platta som sitter i Apples jätteskärm.
Länk
Har någon här en kommentar till den? Jag tänker (förstås) köra mycket foto på den..typ.

Kollade lite, verkar vara samma ja.

Var jobbar du någonstans. Jag fick också mitt Hem-PC erbjudande igår nämligen. Atea som leverantör, och HP prylar.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar