MWPhoto
Aktiv medlem
Läs och begrunda!
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/pro1.html
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/pro1.html
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror snarare att Steve är lite väl försiktig med skärpningen. Jag tog in en av bilderna i Photoshop och skärpte lite med oskarp mask, genast blev bilden mycket distinktare.Sonnaren skrev:
Är väl inte helt imponerad av någon av de resultat som visas upp (Canon, Nikon, Sony).
Canonbilden är kanske aningen skarpare än de andra men samtliga bilder är litet mjuka i teckningen trots att motiven är tagna under sådana förhållanden som är med skarpt solljus och hårda kontraster.
Us
yaz skrev:
jag är ju jävig i diskussionen, men jämför man bilderna på steve's så kan man se att alla tre kamerorna lider av kromatisk abberation
sagan skrev:
Kromatisk abberation och brusproblem även för Canons modell uppenbarligen..inte alls lika stora problem som för Sonys dock.
Vilket gör jämförelsen fullständigt ointressant.yaz skrev:
Sonyn har märkbart mindre kromatisk abberation, men då är fotot taget med mindre bländare som ger fördelar.
Inte det minsta, då jämförelsen inte är relevant.yaz skrev:
detta förkastar dina teorier om att pro1 skulle vara mer överlägsen.
tur att vi alla har olika krav och preferenser, för annars skulle vi vara tvungna att ha samma kamera allihop.. eller det kanske skulle vara positivt..?sagan skrev:
Åh andra sidan så spelar det inte så stor roll (för min del iaf)..jag tycker båda kamerorna ger för dålig bildkvalitet.
Jag tycker det, för ska man göra relevanta tester så ska förhållandena vara så lika som möjligt (vilket de alltså inte är i detta fall).yaz skrev:
jämförelsen blir förstås inte helt ointressant, men det är en praktisk ursäkt för att avfärda hela testet.
yaz skrev:
tur att vi alla har olika krav och preferenser, för annars skulle vi vara tvungna att ha samma kamera allihop.. eller det kanske skulle vara positivt..?