Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Test av 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
121an skrev:
Testa dom førsta modellerna av EOS 1 då får du kænna på urgrøpning før fingret GRYMT skønt kameran sitter i handen som hansken.

VG skulle jag næstan aldrig skruva av kameran tycker det ær mycket stabilare med.

Håller fullstændigt med.
Och så tycker jag att den batterilivslængden du får med ett vertikalgrepp ær underbar, och då slippa ta ut och sætta i ett nytt batteri, mkt fittlande.

De e helt enkelt praktiskt, om man har plats i ryggsææcken.
 
Re: "The 20D Bug..."

JalleS skrev:
Det som svävar upp som 20D barnsjukdom (inbillad eller inte) är "instant-on" som skulle kunna medföra att kameran låser sig vid byte av optik. Diskuteras till höger och vänster på Dpreview.

Jag har noterat den diskussionen men har inte märkt av några låsningar med mitt exemplar trots att jag har bytt objektiv friskt samt plockat ur och stoppat i CF-kortet ett antal gånger.
 
Bara kamera hus verkar det lite brist på men KIT finns det ju fler av. Expert Fridhemsplan har flera över på hyllan och de har även VG greppet på hyllan.
 
Re: Hänger sig

froderberg skrev:
Har varit ute på jobb med 20D hela dagen i Dalarna. Irriterande hängde sig kameran två gånger.

Har du rett ut när den hänger sig, om det är vid gluggbyte eller när du väcker den från standby-läge?

Är 20D som 10D att man måste stänga av den vid gluggbyte?
 
Väntar fortfarande på att få mitt ex. Var inne på min fotobutik (fotohörnan i Umeå) idag och de hade inte hört om någon ny sändning än... hoppas dock att det blir snart.

Man blir lite avis på alla som får vara ute och latja med sina nya 20D:eek:r.... :/
 
Re: Re: Hänger sig

PhotoJoe skrev:
Har du rett ut när den hänger sig, om det är vid gluggbyte eller när du väcker den från standby-läge?

Är 20D som 10D att man måste stänga av den vid gluggbyte?

verkar inte vara vid glugg byte. Möjligen efter standby. Har standby på 15min
 
Re: Re: Re: Hänger sig

froderberg skrev:
verkar inte vara vid glugg byte. Möjligen efter standby. Har standby på 15min

OK, men det räcker väl att man stänger av och slår på den så är problemet ur världen? Den har inte hängt sig under plåtning, eller?
 
För den intresserade så var jag i kontakt med Cyberphoto idag, enligt dom så skulle nästa sändning med kameror skickas från Canon endera igår eller den 28:e. Den som lever får se.
 
Malm skrev:
För den intresserade så var jag i kontakt med Cyberphoto igår, enligt dom så skulle nästa sändning med kameror skickas från Canon endera igår eller den 28:e. Den som lever får se.

Hmm, undrar hur många det kan bli då? Är på plats 15 nu.

Ingen som vet nåt om batterigreppen? Står på plats 11 där. Verkar bli en seg höst det här. *muttrar*

Varför producerar de inte satan innan de går ut med nyheterna, så det inte blir några köer?
 
Re: Hänger sig

froderberg skrev:
Har varit ute på jobb med 20D hela dagen i Dalarna. Irriterande hängde sig kameran två gånger.
Vad använde du för objektiv när kameran hängde sig? Jag har läst massa trådar på DPreview och det verkar som många har använt objektiv med IS när kameran hängt sig. Själv har jag försökt att få den att låsa sig genom att byta objektiv/minneskort med kamera på och av. Ingen kombination låser min, men så har jag inget IS-objektiv att testa heller...
 
Re: Re: Hänger sig

irrbloss skrev:
Vad använde du för objektiv när kameran hängde sig? Jag har läst massa trådar på DPreview och det verkar som många har använt objektiv med IS när kameran hängt sig. Själv har jag försökt att få den att låsa sig genom att byta objektiv/minneskort med kamera på och av. Ingen kombination låser min, men så har jag inget IS-objektiv att testa heller...

jag körde 16-35/2,8; 85/1,8 och 70-200/2,8. har inga IS-gluggar, än... :)
 
Re: Re: Hänger sig

irrbloss skrev:
Vad använde du för objektiv när kameran hängde sig? Jag har läst massa trådar på DPreview och det verkar som många har använt objektiv med IS när kameran hängt sig. Själv har jag försökt att få den att låsa sig genom att byta objektiv/minneskort med kamera på och av. Ingen kombination låser min, men så har jag inget IS-objektiv att testa heller...

Väntar på en 20D,men kan ju säga att min 300D har hängt sej efter att jag har använt IS-objektiv på den och endast i det fallet.Kanske kan det vara nåt som händer med just IS-objektiv och då med mer än 20D?
 
Re: Hänger sig

froderberg skrev:
Irriterande hängde sig kameran två gånger./B]

Har du rapporterat om problemet till Canon?

Jag såg att någon nämnde IS-objektiv som eventuell orsak. Jag har bytt mellan 50/1.8 II, 28-135 IS och 100-400 IS utan problem. Eventuellt har jag haft EF-S 18-55 inblandad också.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.