Annons

Test av 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
Svensk manual?

I väntan på att cyberfoto skall få in kamerorna tänkte jag läsa igenom manualen. Hittade en manual på engelska i pdf-format på nätet.

Får man med en svensk manual i paketet?

Finns denna manual isf i pdf format på nån av cd-skivorna som ligger med i paketet?

Kan isf nån maila mig den?

/Feffe som kan engelska men föredrar svenska manualer
 
NU!!!

Jag var nyss in på Cyberphoto och...

"klar att skicka, skickas inom kort"

Borde kunna innebära att jag har den på fredag...

--Jalle

Malm skrev:
För den intresserade så var jag i kontakt med Cyberphoto idag, enligt dom så skulle nästa sändning med kameror skickas från Canon endera igår eller den 28:e. Den som lever får se.
 
Re: Re: Undvika moiré genom RAW?

PhotoJoe skrev:
Nej, men moarén uppstår antagligen av att bilden är nerdragen och inte är i 100%.

Jag har endast ändrat filnamnet. Bilden är tagen med finaste JPEG-kvalitet inställt i kameran och så har jag låtit det vara. Har inte rört den i nåt bildbehandlingsprogram. Har inte förminskat JPEG-kvaliteten alltså...

Är iofs lite osäker på vad du menar med "bilden är nerdragen och inte är i 100%".
 
men hallå... vill ni ha en bra sökare
kan ni få köpa min Hasselbladare med skorstenssökare.

Jag tycker sökaren är lite ointressant, dock så att sökaren ger info om hur bilden komponeras.

eller
 
Senast ändrad:
Re: Re: Re: Undvika moiré genom RAW?

freddes skrev:
Jag har endast ändrat filnamnet. Bilden är tagen med finaste JPEG-kvalitet inställt i kameran och så har jag låtit det vara. Har inte rört den i nåt bildbehandlingsprogram. Har inte förminskat JPEG-kvaliteten alltså...

Är iofs lite osäker på vad du menar med "bilden är nerdragen och inte är i 100%".
Bilden är fotad i låg upplösning (varför använder du inte large?). Det verkar som 20D använder en halvdålig algoritm för att förminska bilder internt. Hade du fotat i jpeg large eller raw (som ju alltid är "large") så är jag övertygad om att du inte fått den där effekten.
 
Re: Re: Test av 20D

hansen2 skrev:
"Vi klarte å ta hele 7632 bilder før batteriet gikk tomt, halvparten med blits!"

7632 bilder (varav hälften blixtbilder) innan batteriet tog slut. Måste vara ett skämt.

/Johan

E-1 klarar 5900 så det är väl ingen omöjlighet?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.