Annons

Teleconverter?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kameran, eller i alla fall dess upplösning, borde ju spela stor roll i sammanhanget. Förmodligen har du större nytta av TC'n på en D7 än vad man skulle tänkas ha på det kommande monstret A77 med sina 24MPix.

Ja, på det sättet att om skärpan försämras så att man inte får mer detaljer med 24mp + objektiv + TC än beskuren och uppskalad bild med 24mp + objektiv.

Eller kort & gott: jag vill kunna göra så stora månplanscher som möjligt. Jag tror att den relativa storleksökningen av den högkvalitativa månplanschen på sovrumsväggen blir större om jag skruvar på en bra & matchande TC på mitt dunderobjektiv när jag kör en Minolta 5D än om jag kör en A77.

Som sagt, jag tror du får (betydligt) bättre resultat med dunderobjektivet och TC på en A77 än dunderobjektiv och TC på en D5D.

Jag tror det är en rättvisare jämförelse än dunderobjektiv+TC+D5D än Dunderobjektiv utan TC + A77, fast jag tror A77 vinner den matchen också (om objektivet är "dunder"), men det har vi inte sett ännu.

/Mats

Absolut, det betvivlar jag inte. Vad jag menar är dock att TC'n tillför mer i fallet med den lågupplösta kameran på grund av att bilden i denne inte kan beskäras lika hårt.

Som sagt, jag tror du får (betydligt) bättre resultat med dunderobjektivet och TC på en A77 än dunderobjektiv och TC på en D5D.

Jag tror det är en rättvisare jämförelse än dunderobjektiv+TC+D5D än Dunderobjektiv utan TC + A77, fast jag tror A77 vinner den matchen också (om objektivet är "dunder"), men det har vi inte sett ännu.

/Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar