Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tbh.se kan inte läsa

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterWem

Aktiv medlem
Beställde en Canon ef USM 75-300 III. Vad fick jag? Jo, samma objektiv fast utan usm. Jag blir så trött. Snabba på att packa och skicka det, en dag, men vad hjälper det när de skickar fel grej.
 
Möjligt att du aldrig gjort några misstag under dina 22 år men det kommer att ges möjlighet till det när du vandrar vidare i livet.

Mvh
Pa
 
Sånt kan hända oavsett varifrån du beställer, det är människor som jobbar på lager. På sommaren brukar de dessutom anställa sommarjobbare.. Lätt att förväxla två nästan identiska varor om man inte är insatt i varorna.
 
Dom skickade fel switch till mig, fick en 100Mbps istället för 1Gbps. Det var bara en bokstav i namnet som skiljde dom åt. Konstigt att det kan bli fel, jag trodde alla använde streck-koder och läsare på lagren numera, kan ju förstås va nån slarvig typ som registrerat fel vid mottagandet.

Själv har jag en gång packat några 100 kilo av det dyrare tärnat-nötbog-kött som det mycket billigare tärnat köttfärs-kött, kunderna som fick det blev nog väldigt glada. Lika glada blev nog inte dom som bestält tärnad nötbog och inte fick nånting alls.
 
Enicar skrev:
Möjligt att du aldrig gjort några misstag under dina 22 år men det kommer att ges möjlighet till det när du vandrar vidare i livet.

Mvh
Pa


lite onödigt alltså, jämnföra så där. Visst det kan bli fel leverans hos alla företag. Men det känns ju trist när man inte kan vara noga för när man blir anställd som varuplockare eller annat så söker företag att DU skall vara NOGGRANN! :) Men det är sånt som händer.

Du verkar som attackerar på honom om hans åsikt för tbh. Du jobbar för tbh eller?
 
piyada skrev:
lite onödigt alltså, jämnföra så där. Visst det kan bli fel leverans hos alla företag. Men det känns ju trist när man inte kan vara noga för när man blir anställd som varuplockare eller annat så söker företag att DU skall vara NOGGRANN! :) Men det är sånt som händer.

Du verkar som attackerar på honom om hans åsikt för tbh. Du jobbar för tbh eller?

Nej jag jobbar inte för eller hos tbh.
Vilken jämförelse är det du inte gillar?
Att jag nämnde hans ålder kanske inte uppskattades men jag ville att han skulle fundera på om han själv kanske gör misstag någon gång. Jag reagerar på att det i hans fall blivit fel EN gång.
Visst blir man besviken om det blir felleverans. Det har man rätt att bli. MEN...jag tycker i alla fall att det är överdrivet att "ropa på mamma".
TBH har massor av nöjda kunder.
Det blir helt enkelt lite löjligt att säga att personalen på TBH inte kan läsa.
 
Jag återkommer med utvärdering när allt är klart. Teleobjektivet ligger uppe och väntar på att någon ska hämta ut det på ICA. Mitt Tamronobjektiv väntar på att någon ska bemöda sig packa upp det och reparera om tre veckor.
 
???

PeterWem skrev:
Jag återkommer med utvärdering när allt är klart. Teleobjektivet ligger uppe och väntar på att någon ska hämta ut det på ICA. Mitt Tamronobjektiv väntar på att någon ska bemöda sig packa upp det och reparera om tre veckor.

Vad i hela friden har detta att göra med ditt första och enda inlägg i den här tråden?
Det handlade om en felleverans av ett Canonobjektiv.
 
Så, idag fick jag mitt objektiv. Snart gått en månad sedan jag lade beställningen.
Det som hände var följande:
9/8 beställde jag objektivet.
10/8 kom det billigare objektivet. Helg. Skickade ett mail till TBH. De svarade faktiskt under söndagen att jag skulle skriva en felrapport på deras sida. Under måndagen gör jag det.
15/8 får jag följesedeln som jag ska klistra på lådan tillbaks.
16/8 hamnar objektivet hos ICA i Trollhättan där TBH finns.
23/8 Jag ringer och undrar när de ska hämta ut paketet. De säger att posten gjort fel genom att skicka det till ICA. Det ska till företaget nämligen. De ska genast ordna det.
29/8 Jag ringer och undrar vad de sysslar med. Varför hämtar ingen det hos ICA bara? De svarar att det blivit fel hos posten, och att de genast ska ringa dit.
29/8 Objektivet skickas till Göteborg
31/8 Framme hos TBH
3/9 Det nya objektivet är på min ort.
7/8 Jag hämtar ut det.

Till er som kommer råka ut för detta i framtiden. RING minst varannan dag när något är fel i leveransen.
 
Du fick alltså det rätta objektivet INNAN du skickade in det felaktiga, ja jag hade då inte klagat - DET är ju snabbt jobbat ;-)

MVH

Ola G
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.