Annons

Tandläkarskräck?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har just blivit fotad i munnen av en sådan. Tandläkaren kunde inte själv bestämma färgton på en krona till en tand som han byggt upp åt mig. Nu tog han istället en bild och överlät åt tandteknikern att själv bestämma lämplig färgton på den överbyggnad han ska bygga upp. Blir tonen fel vet jag en som aldrig kommer att köpa en Nikon.....!?

Graal skrev:
Har just blivit fotad i munnen av en sådan. Tandläkaren kunde inte själv bestämma färgton på en krona till en tand som han byggt upp åt mig. Nu tog han istället en bild och överlät åt tandteknikern att själv bestämma lämplig färgton på den överbyggnad han ska bygga upp. Blir tonen fel vet jag en som aldrig kommer att köpa en Nikon.....!?

*får en inre bild av en tandläkar-coolpix som någon glömt ta av rödfiltret på..*

Graal skrev:
Tandläkaren kunde inte själv bestämma färgton på en krona till en tand som han byggt upp åt mig. Nu tog han istället en bild och överlät åt tandteknikern att själv bestämma lämplig färgton på den överbyggnad han ska bygga upp.

Hmm, vill inte göra dig orolig Nils men man får verkligen hoppas på att tandläkaren hade goda kunskaper i vitbalans, måste ju krävas en himla precision i färgåtergivning för att få rätt färgton på en tand.

Har tandteknikern kalibrerat sin skärm?

Larsa

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto