Annons

Tamron SP 150-600mm VC

Fler goda vitsord

Här sparar man inte på superlativen. Mätvärden redovisas.

http://www.ephotozine.com/article/tamron-sp-150-600mm-f-5-6-3-di-vc-usd-lens-review-23866

De har inte tittat närmre på AF-prestanda utan nämner helt kort:
"this lens incorporates Tamron's USD silent focusing motor, autofocus is very quick and accurate. A two-stage focus limiter switch is provided for those times when the camera struggles to achieve focus first time, preventing the lens from hunting through the whole focus range"

Här sparar man inte på superlativen. Mätvärden redovisas.
http://www.ephotozine.com/article/tamron-sp-150-600mm-f-5-6-3-di-vc-usd-lens-review-23866
De har inte tittat närmre på AF-prestanda utan nämner helt kort: "this lens incorporates Tamron's USD silent focusing motor, autofocus is very quick and accurate. A two-stage focus...."

Hm, Med tanke på priset, eller kanske inte ens det verkar det här vara något som sticker ut
Nikon - april. Blir nog till att lägga beställning och hoppas på leverans innan sommaren

SP150-600-tråden på Dpreview innehåller lite smått och gott. Har själv med varierat resultat försökt skjuta flygande fågel med 1000mm, det är inte helt lätt. Nedan några 1200mm bilder med det bästa som pengar kan uppbringa.

://www.dpreview.com/forums/post/53080548

/Stephan

Tydligen kom det en leverans Canonversion i dag. Har ett ex som väntar på mig i butik. Om allt går som det ska testar jag det på lejon redan på lördag.

Ja, det blir en kort sväng i Kruger på sportlovet. ;-)

Där är oddsen betydligt bättre än i dom svenska skogarna att få se lejon.
Ser fram mot att få se och läsa om hur det fungerade.

I sydafrika brukar det annars stå rätt stora fåglar på flygplatsen, dom är också roliga att fota.

/Karl

Ja, det blir en kort sväng i Kruger på sportlovet. ;-)

jag var på rundresa i sydafrika i november, en dag i Krugerparken, jag fotade med 7D 70-200 2,8 is II usm, +canon 1,4 III TC , i Krugerparken ,fick ganska bra bilder på Big Five, ibland saknade man lite längre tele , vi åkte 300 mil med buss , jobbigt med för mycket utrustning ,
ska bli intressant att få se resultat från Tamronen , ett perfekt Zoomomfång , intressant att jämföra med orginaloptik , jag fick bara 280 mm med mitt objektiv ,visserligen 1,6 crop på 7D
trevlig resa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar