hyppe
Aktiv medlem
Ok..Förbokade en hos cyber.. den 22 denna månad, hoppas det är en av dom
Kan bli knivigt, det kommer till sverige i början av februari, men sen finns det ingen mer info om tillgången efter det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok..Förbokade en hos cyber.. den 22 denna månad, hoppas det är en av dom
Kan bli knivigt, det kommer till sverige i början av februari, men sen finns det ingen mer info om tillgången efter det.
Ja, men den ljusstarka sökaren har du varje gång du plockar av TC.. det blir aldrig ljusare i zoomen..
AF-hastigheten blir inte så kass om jag skall vara uppriktig.
Har du kört seriöst ett 300mm 2,8 själv egentligen?
Som sagt tidigare så är begagnatfaktorn en faktor att ta hänsyn till eftersom inga nya reservdelar finns. Så är det.
För mig är det dock ett lätt val. MEN med tanke på hur skarp den verkar vara så är den intressant
/N
Ja, men den ljusstarka sökaren har du varje gång du plockar av TC.. det blir aldrig ljusare i zoomen..
Intressant tråd om SP150-600 på fredmiranda.com. Några `BIF-skjutare´ har direkt returnerat objektivet då de tyckt att AF inte håller måttet. Själv är jag lite nyfiken på objektivet på grund av vikt/format då det blir en del resor till flyguppvisningar.
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1252389
/Stephan
Canons EF 400/5,6 L har några år på nacken. Många har säkert väntat på en uppföljare i någon form med IS. Deras 400/4 DO IS finns naturligtvis men har fått en del kritik för att vara mjuktecknande. Objektivet är väl optimerat för ett kompakt format och låg vikt. Nästa "steg" uppåt blir till EF 500/4 IS ( I och II)
Fler än jag har förmodligen undrat över varför det aldrig har kommit ett mer budgetvänligt långt tele med IS.
Canons vita rör med röd ring har ett grundmurat gott rykte vilket säkert har lockat många att satsa på systemet.
Kanske (önsketänkande) så får nu Canon mer press på sig att ta fram ett 400/5,6 IS alternativt 500/5,6 IS som inte kostar skjortan.
Jag har ägt 400/4 DO och kontrasten var aningen lägre än 300/2,8 men upplösningen var det inget fel på så den kan jag rekommendera. Den kan fås för runt 25.000:- beg då ryktet har sänkt begpriset - men riktigt härlig att jobba med.
För att bråka riktigt imorrn så fick jag hem min Kenko Pro 300 1.4x. Den funkar faktist, hade en på jobbet som inte funkade. Men hoppas på väder bara för att vara lite extrem, den fokuserar inomhus iallafall.
Det kommer nog inte att hända
Matchen i det `lägre´ prissegmentet får nog någon annan ta, förslagsvis Sigma
Ett nytt bättre 400/5,6 IS med exotiska material för att minimera vikt kommer att kosta.
/Stephan