Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron AF 70-300/4-5,6 Di LD

Produkter
(logga in för att koppla)

xlunja

Aktiv medlem
Är sugen på att köpa detta nya objektiv eller Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM. Har letat efter tester men det har ite kommit så mycket ännu på Tamronet. Är det någon som har erfarenhet av det?

Tamron AF 70-300/4-5,6 Di LD är ett "gammalt" objektiv. Det borde finnas massor att läsa om det. Det är "sådär" och prisvärt, kan man väl sammanfatta det med. Kräver nerbländning med 1-2 steg för att prestera vettigt på 300mm.

Har köpt den och fått den

Har bara testat vid köksbordet än så länge men den verkar iaf fokusera rätt. Jämförde lite med mina andra gluggar Canon EF-S 18-135/3.5-5.6 IS och Canon EF 100/2,8L IS USM Macro och i köksbordstestet hamnar den mitt emellan.

Välj Tamron

Jag fick för någon vecka sedan mitt Tamronobjektiv (bytte från Canon 70-300 IS) och efter ett antal bilder ångrar jag mig definitivt inte. Framför allt är bildstabiliseringen (VC på Tamronspråk) fantastisk. Kolla bilden på länken som är tagen handhållet på 300mm med 1/13 sek. (Canon 500 D, f/5,6, ISO 1600). Sedan är jag också nöjd med resten - färgerna, AF, skärpan. Men stabiliseringen är Canon inte i närheten av, och den öppnar en massa användningsmöjligheter.
http://www.flickr.com/photos/45611432@N08/5187077469/
PS. Sen är den lite större och klumpigare än Canongluggen, men det står jag ut med. DS

ANNONS