Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tack alla bögar, flator, transor, dragqueens och kings

Produkter
(logga in för att koppla)
larsborg skrev:

Vadå dumskalle?
Var och en får väl ange sin egen åsikt!
I Berlin har myndigheterna fått nog av dessa sk.
upptåg, numera förbjudet alltså!
Även den normala tysken är nöjd att slippa dessa utflipprade typer!
Jag skulle själv aldrig ödsla några bilder, förmodligen stänger kameran av sig själv ändå!

Var och en har sin egen åsikt men ändå kallar du deltagarna på Prideparaden för urflipprade typer, har inte dem rätt till sin åsikt?

Vad är skillnaden mellan Prideparaden och en kortege som ex. Chalmers håller i i Göteborg.
De som går i de båda tågen kan man kalla utflipprade typer den enda skillnaden är att de andra vågar visa sin läggning med stolthet.

Tråkigt bara att du verkar vara en anonym kille som bara är med på Fototsidan för att skriva inlägg och inte visar upp dina egna alster av bilder. Men ni måste väl få finnas också :)

Re: Re: Tack alla bögar, flator, transor, dragqueens och kings

Enfotograf skrev:
Vad är skillnaden mellan Prideparaden och en kortege som ex. Chalmers håller i i Göteborg.
Man förväntas uttrycka sitt gillande av Prideparaden.

Ve den som kommer med en avvikande åsikt, då blir man stämplad som homofob, fascist, dumskalle, idiot, bigott ...

Re: Re: Re: Tack alla bögar, flator, transor, dragqueens och kings

tormig skrev:
Man förväntas uttrycka sitt gillande av Prideparaden.

Ve den som kommer med en avvikande åsikt, då blir man stämplad som homofob, fascist, dumskalle, idiot, bigott ...

Vad är felet att uttrycka sitt gillande för Prideparaden?

Re: Re: Re: Re: Tack alla bögar, flator, transor, dragqueens och kings

Enfotograf skrev:

Felet (enligt dagens normer) är inte att gilla Pride-parade utan att INTE göra det. Börjar man ifrågasätta något kring det arrangemanget stämplas man genast som fascistoid, precis som tormig skriver.

Enfotograf skrev:
Jag antar att du menar "varför är det fel att uttrycka sitt gillande för Prideparaden?" Inget alls, skrev jag det?

nej det skrev du inte, jag ställer frågan.

Om man inte gillar Pride så är det upp till var och än. Självklart skall man respektera allas åsikter. Men respekten skall vara åt båda hållen.

Man respekterar inte Pridedeltagarna när man skriver detta:

--------------------------------------------------
Jim Hujanen (JimSlim) skrev:
Vill ni böga så kan ni väl göra det nån annanstans och inte på fotosidan.
-------------------------------------------------

Eller Lars Borgkvist svar till Calle:
Vadå dumskalle?
Var och en får väl ange sin egen åsikt!
I Berlin har myndigheterna fått nog av dessa sk.
upptåg, numera förbjudet alltså!
Även den normala tysken är nöjd att slippa dessa utflipprade typer!
Jag skulle själv aldrig ödsla några bilder, förmodligen stänger kameran av sig själv ändå!
----------------------------------------------
Allt beror kanske på vilket sätt man visar att man inte gillar Pride, skriver man som Jim för man motrespons.

Re: Re: Re: Re: Re: Tack alla bögar, flator, transor, dragqueens och kings

D76 skrev:
Felet (enligt dagens normer) är inte att gilla Pride-parade utan att INTE göra det. Börjar man ifrågasätta något kring det arrangemanget stämplas man genast som fascistoid, precis som tormig skriver.
Jag gillar inte surströmming, men jag har ingen anledning att uttrycka mitt ogillande.
Jag låter helt enkelt surströmmingsätarna njuta av det dom gillar. Och är själv tillfreds med det.

Jag tycker precis som Jim Hujjanen att länkar till bilder där en karl sticker in en knytnäve i baken på en annan karl inte passar på fotosidan, sådant får man syssla med annorstädes. Läs tråden innan ni börjar bråka, xdork, Calle S, chisel.

Jag hade inte velat se det om någon av parterna varit tjej heller.

Förstår inte varför detta skulle vara homofobt eller fascistiskt, men ni får kalla mig pryd om ni vill.

Senast ändrad:
Calle Slättengren (Calle S) skrev:
Du vet väl om att Berlins borgmästare är bög?

- Varför skulle jag känna till detta?

Calle Slättengren (Calle S) skrev:
"Normala"? Du hör väl själv hur du låter?
Och vi vet ju vad den "normala tysken" gjorde på 30-talet.

- Vad myndigheterna gjorde känner jag mycket väl till, under 30-talet i Tyskland, däremot vad den
"normala tysken" gjorde är mig helt tomt i minnet!
Den "normala tysken" bör väl ändå vara majoriteten av detta lands befolkning?
Pride anhängarna är tack och lov en minoritet, men vill just därför visa att de finns i samhället!

Håkan Ringman (Enfotograf) skrev:
Var och en har sin egen åsikt men ändå kallar du deltagarna på Prideparaden för urflipprade typer, har inte dem rätt till sin åsikt?

De som går i de båda tågen kan man kalla utflipprade typer den enda skillnaden är att de andra vågar visa sin läggning med stolthet.

Tråkigt bara att du verkar vara en anonym kille som bara är med på Fototsidan för att skriva inlägg och inte visar upp dina egna alster av bilder. Men ni måste väl få finnas också :)

- Utflipprade typer, precis, det är min åsikt!
Jämföra Pride festivalen med festivaler anordnade av KTH-Stockholm eller Chalmers-Göteborg är helt befängt!
Pride festivalen är helt hysterisk,- man gör allt för att visa att minoriteten finns i samhället!
Anonym kille, bara för att jag inte ännu har lagt upp några bilder?
Jo, det var en reflektion det!
Tids nog,kommer det egna alster.

Galaxens President skrev:
Jag tycker precis som Jim Hujjanen att länkar till bilder där en karl sticker in en knytnäve i baken på en annan karl inte passar på fotosidan, sådant får man syssla med annorstädes.
Det kan jag å andra sidan hålla med om. Porr, oavsett sexuell inriktning, passar inte här.

larsborg skrev:
Pride anhängarna är tack och lov en minoritet, men vill just därför visa att de finns i samhället!
"Tack och lov"?

- Utflipprade typer, precis, det är min åsikt!
Jämföra Pride festivalen med festivaler anordnade av KTH-Stockholm eller Chalmers-Göteborg är helt befängt!
Pride festivalen är helt hysterisk,- man gör allt för att visa att minoriteten finns i samhället!
Herre Gud...Jag ger upp.

Re: Re: Tack alla bögar, flator, transor, dragqueens och kings

Calle S skrev:
"Tack och lov"?

Ja, ser man rent naturvetenskapligt på det så är det väl en jäkla tur att inte majoriteten i samhället är homosexuella. ;)

Nu vet inte jag vad Lars mennade men det han skrev var att det var tur att så många inte stödde den! Där tror jag Lars har helt fel, jag tror helt klart att mer än 50% av sveriges befolkning stödjer pridefestivalen!

Re: Re: Re: Tack alla bögar, flator, transor, dragqueens och kings

D76 skrev:
Ja, ser man rent naturvetenskapligt på det så är det väl en jäkla tur att inte majoriteten i samhället är homosexuella. ;)

Ser man det rent naturvetenskapligt på det så är det jäkla synd att inte fler är homosexuella, vilket är den naturliga reaktionen på överpopulationer.

Överbefolkning och urbanisering är en av dagens största miljöhot och hot mot människan själv.

/Maverick

Maverick skrev:
Ser man det rent naturvetenskapligt på det så är det jäkla synd att inte fler är homosexuella, vilket är den naturliga reaktionen på överpopulationer.

Överbefolkning och urbanisering är en av dagens största miljöhot och hot mot människan själv.

/Maverick

Vad jag vet är Sverige inte direkt överbefolkat, men med ditt resonemang kanske vi skulle behöva lite fler homosexuella i Indien eller Bangladesh t.ex.?

Att Homo sapiens sapiens genom en evolutionär process skulle skydda sig mot överbefolkning låter som en inte helt osannolik möjlighet, men det skulle ju i så fall ta några år...

ANNONS