Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta bort reg nr på bilar??

Produkter
(logga in för att koppla)
bullen_ skrev:
Tänk själva. Ni är ute på krogen och får i er lite för mycket. Ni blir rent utav mycket pisamma. En fotograf tar vimmelbilder.

Du ger ju svaret själv där! Vill du inte bli fotograferad när du är stupfull och dragen, sup hemma. Vill du inte att någon ska fotografera din bil, ha den hemma.

Det är inte mitt ansvar som fotograf att ta reda på om du vill eller inte vill att jag lägger upp bilder på dig, din bil eller din farfar på internet. Vare sig bilen har 24-karats guldfälgar eller om du är stupfull (i och för sig är det olagligt att lägga upp kränkande bilder på identifierbara personer men det är en annan fråga).

Robin Gyllander skrev:
Är det här godkänd borttagning?
Nja.. Snyggt gjort men ett tips är att börja med ett Y och sedan använda siffror som inte drar till sig uppmärksamhet. KUK 666 är kanske inte det smidigaste att skriva..

Curium skrev:
Du ger ju svaret själv där! Vill du inte bli fotograferad när du är stupfull och dragen, sup hemma. Vill du inte att någon ska fotografera din bil, ha den hemma.

Det är inte mitt ansvar som fotograf att ta reda på om du vill eller inte vill att jag lägger upp bilder på dig, din bil eller din farfar på internet. Vare sig bilen har 24-karats guldfälgar eller om du är stupfull (i och för sig är det olagligt att lägga upp kränkande bilder på identifierbara personer men det är en annan fråga).
Bra inställning där! Du skiter i andra,bara du får utöva din rätt att lägga upp bilder!
Patetiskt!
Nä,skaffa dig lite moral och etik...

Curium skrev:
Ge mig ett bra skäl till varför jag ska känna ansvar över att skydda din bil.
Här kommer ett bra! Medmänsklighet!
Att lägga ner några sekunder för att göra det LITE svårare för tjuven!
Jag känner inget ansvar för din säkerhet heller,men skulle jag se dig bli överfallen skulle jag ingripa,men det är väl det som skiljer dig från mig...

JojjoGbg skrev:
Här kommer ett bra! Medmänsklighet!
Att lägga ner några sekunder för att göra det LITE svårare för tjuven!
Jag känner inget ansvar för din säkerhet heller,men skulle jag se dig bli överfallen skulle jag ingripa,men det är väl det som skiljer dig från mig...

Bra poäng.
Åter igen. Det handlar inte om rätt och fel, ansvar osv.
Vill du inte ta bort ett regnummer e.d. så behöver du inte det, men åtminstone jag får en liten känsla av jag varit snäll och gjort något för någon annan om jag gör något sådant.

Lika gärna som att man kan blinka och varna en mötande bil för älg på vägen, kan man ta bort ett nummer. Man behöver inte, men man KAN göra det.
Åtminstone jag blir glad när någon varnar mig, eller tar med min jacka som jag glömt, eller tar ur nyckeln i dörren och låser om jag glömt det, eller vad det nu kan vara.
(Har inte glömt nyckeln i dörren någon gång så ingen behöver poängtera det)

Nog bli mamma/sambo/fru glad om dom får ett paket blomster ibland, men jag BEHÖVER inte ge dom det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar