Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta bort rödstick på del av bild

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hittade inget rödstick och jag letade som en galning, är det min skärm som är dåligt kalibrerad kanske?
Har du bilden i raw går det att korrigera hur färgerna återges i bilden.

(Kanske lite taskigt att lägga upp som .psd, 42 mb utesluter nog många från att hjälpa dig)

Något rödstick kan inte heller jag se. Däremot finns det ett litet underskott av grönt i den högra nedre delen av bilden. Markera med väldigt mycket ludd och använd Hue/saturation (nyans/mättnad) för att få dit lite mera grönt. Använd pipetten och kolla i inforutan hur du ligger till. Du kan ha en aning mindre grönt än rött. Blått ska dominera i skuggan.

Tack Sten och Filip för era synpunkter och råd!

Ni skriver att ni inte ser något rödstick. Jag har kollat min bild på två andra skärmar, och de visar bilden utan rödstick. Det verkar vara min skärm som visar färgerna fel. Det var inte så länge sedan jag kalibrerade den. Jag skall kalibrera igen och se om sticket försvinner.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto