Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta bort EN färg?

Produkter
(logga in för att koppla)

plåtaren

Medlem
Är et någon som enkelt kan förklara hur man gör för att göra EN färg i bilden helt genomskinlig? Tex om jag vill att allt vitt i bilden ska vara utan färg...
 
Jag kan ge ett enkelt exempel: Om jag har en bild som jag vill skriva mitt namn på, så gör jag en textruta och skriver i. När jag lägger denna textrutan på bilden får jag en vit ruta på bilden med text i. Hur gör jag för att allt det vita i textrutan ska bil genomskinligt, så att bara bilden och namnet syns?
 
Du kan ju använda trollspöt för att få en markering av det vita och sen deleta det.

Använda color range som oxå gör en markering av vald färg ( man kan ha flera nyanser här ).

Du kan göra en lagermask om du kanske vill använda det vita vid senare tillfälle.

Om texten inte är vit utan bara plattan kan du sätt lagerblandningsläget till Multiply.

Det finns många sätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.