Annons

Tårar i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

ZeNaPaX

Medlem
Har en bild som jag skulle vilja lägga en tår på men har ingen aning hur man gör detta i PS.
Är det någon som vet eller var jag kan hitta info om detta.
Det går säkert lika bra med vattendroppar :)
/Peter
 
Om du kollar lite på hur tårar ser ut, så ser du att det handlar väldigt mycket om exakt rätt färger, skugga och blänk. Det mest orealistiska är nog en droppe :)

Om du har CS3 eller nyare så testa sno en tår från någon och kör sedan Match Color på den, med den bilden där tårarna skall hamna som källa för färgerna. När du sedan har fått det se ganska bra ut kan du själv rita dit din egen så som du vill den ska vara och radera den lånade biten. Då har du de rätta färgerna till hands hela tiden.
 
Perfekt

Hoppas du förstår att det här är menat som ett skämt med glimten i ögat, men Google ger ju oftast riktigt bra svar på sådana frågor. Testa länken nedan och se vilka svar du får upp:

http://lmgtfy.com/?q=how+to+make+tears+in+photoshop


:)

Tja!
Jag har sökt på google men inte hittat nått som var bra.Din länk var exakt det jag sökte.Du gav mig även ett nytt sätt att söka på som jag inte använt förut.
Ska prova detta och blir det bra så lägger jag ut bilden.
Tack.
/Peter
 
Om du kollar lite på hur tårar ser ut, så ser du att det handlar väldigt mycket om exakt rätt färger, skugga och blänk. Det mest orealistiska är nog en droppe :)

Om du har CS3 eller nyare så testa sno en tår från någon och kör sedan Match Color på den, med den bilden där tårarna skall hamna som källa för färgerna. När du sedan har fått det se ganska bra ut kan du själv rita dit din egen så som du vill den ska vara och radera den lånade biten. Då har du de rätta färgerna till hands hela tiden.

Tack för ditt svar, har tyvärr inte CS3 men spar detta tips till framtiden.
/Peter
 
Nu är det klart

Nu ligger bilden i mina album, Det vart nog sådär med tåren men jag har iallafall en aning om hur man gör så det är bara att träna vidare på detta.
Tack för alla svar som jag fick.
/Peter
 
Det finns en massa tutorials på youtube. Allt jag har lärt mig om PS har jag lärt mig där. Har för mig att dom visar hur man gör tårar nånstans.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.