Mattsen skrev:
Sant att "oskumma", "vanliga" bilder önskas?
Jag skrev "inte bara har skumma bilder".
Jag är mkt väl medveten om att att det finns forografer som anser att en bild MÅSTE ha "konstnärliga" inslag för att överhuvudtaget räknas som en bra bild. Och med tanke på merparten av dina bilder och vad du har skrivit i debatterna så är du en av dom.
Inget fel i det. Var o en får tycka precis vad den vill. Men att en stor community som FS tex via en gruppering som DHS både låter påskina och premiera enbart dessa bilder vänder sig FS inte längre till den B R E D A fotografmassan utan til en grupp som bara utgör en bråkdel av yrkeskåren av säkert också allmänhet och amatörfotografer.
Och DÅ, ja då håller jag både med ZoMbiE och kan tänka att gå i hans fotspår. Då lägger jag hela mitt engagemang i de stora engelsspråkiga fotofurumen istället.
Ditt inlägg (jag just nu replikerar) visar precis det jag mfl tycker är så absurt och det som får oss att känna lukten av rutten fisk när DHS kommer på tal. Du ifrågasätter eller tom påstår att vi skulle utgöra något mer än en liten klick (vi som vill ha mångfald och även det du så nedlåtande kallar "vanliga bilder").
Jag har verkligen förskt att ta till mig DHS och engagera mig i dess medlemsportföljer, men så kommer du Lotta, igen, och på nytt påpekar att era "konstnärliga" foton är det som folk vill ha, och att "vanliga bilder" gärna hålls utanför DHS.
Återigen så har du lyckats ge mig den där fadda smaken i munnen jag hade när jag såg DHS-emblemet på en fotografs profilsida...
Det finns en rad bra "konstfoto" i mina ögon. Men det har gått inflation i dom...
Det mesta av det jag ser i denna genre (numera) har varken någon tanke, engagemang eller några fototekniska finnesser i sig. Mest är de "en misslyckad färgbild som sabbas ännu mer i PS och görs till svartvitt". Och sen så j_a komiskt kallas fine art eller konst....
Inte ett skit bättre än när nisse ta en halvporrbild på sin flickvän framför ett skrynkligt upphängt lakan ljussat med två 500W halogenlampor från Rusta medn så vackert gult ljus och härliga slagskuggor på lakanet och hon har ett uttryck som typ" är du inte klar snart". Ridå.