Vapo
Aktiv medlem
Re: A2'a
*släpper kaffekoppen i golvet*
Men då pratar du pris för privatimport via din kollegas besök i USA, högre upp i tråden va?
Enda vägen tillbaka till beslutsångestens vägskäl för mig, blir om Cx Processor III visar sig ge knappt synbar förbättring i bildkvalitet över A2'an. Då är man tillbaka mellan enbart tiltbar EVF eller tiltbar LCD.
Varför är det så svårt att ta ett beslut????
Appråpå (egen stavning) priser...jag räknar kallt med att A200 vid leverans ligger runt 6500 om man ringer ist för att bara lägga order i webshop, kanske lite under tom och sedan köpa ett SanDisk Ultra II 2 GB (~1800) = 8300 Skr. Iofs måste man ju ha en väska och ev ett extra batteri men det får bli framtida komplettering.
Magnus L skrev:
Hasse! Släpp kaffet, och KG lyssna upp!
Igår bästemde jag mig (tror jag).
Hittade info om att A200 kommer till USA i december, men ingen prisuppgift. Jämförde specarna på A2 och A200 och skillnaden i storlek handlar om millimeter - inte mer.
Å så räknade jag på vad en A2's skulle kosta. Fick ihop 909 dolars inklusive en Sigma blixt, och ett Sandisk Ultra II 512 MB. Frakten kostar ca 25 dollars. Och kollar man på en kurs på 7,40 så är det ca 6.900kr......
Här hemma i Svedala skulle samma uppsättnig landa strax över 10, närmare 11.
Känns som valet är rätt lätt, men gissa om jag kommer tänka på möjligheten att vinkla skärmen............
*släpper kaffekoppen i golvet*
Men då pratar du pris för privatimport via din kollegas besök i USA, högre upp i tråden va?
Enda vägen tillbaka till beslutsångestens vägskäl för mig, blir om Cx Processor III visar sig ge knappt synbar förbättring i bildkvalitet över A2'an. Då är man tillbaka mellan enbart tiltbar EVF eller tiltbar LCD.
Varför är det så svårt att ta ett beslut????
Appråpå (egen stavning) priser...jag räknar kallt med att A200 vid leverans ligger runt 6500 om man ringer ist för att bara lägga order i webshop, kanske lite under tom och sedan köpa ett SanDisk Ultra II 2 GB (~1800) = 8300 Skr. Iofs måste man ju ha en väska och ev ett extra batteri men det får bli framtida komplettering.