interpix
Aktiv medlem
David.H skrev:
Nån funktion som saknas som känns väldigt nödvändig? Var lite tveksam till om bracketing fanns först men enligt specen verkar det ju finnas även på sonyn.
Nja,nödvändigt eller inte får väl vara upp till var och en bedömma.
Du kan tex framkalla raw i kameran till jpeg. Två rawformat DNG och Pentax eget PEF. Rawknapp för direkt växling till tex raw+jpeg. I Autoiso kan ställa in i vilket område som helst med egna valda begränsningar. Unikt programläge där du ställer ISO på ratten och kameran väljer tid och bländare. Dubbelexponeringsfunktion med eller utan exponeringskomp. (används tex i vissa naturfotosammanhang) Jag tror man kan köra bracketing på allt från exponering till vitbalans. Slutaren är byggd för 100 k exponeringar. Mer standard på bättre kameror men jag vet inte hur konkurenterna har där. 11 korslagda fokuspunkter. dubbla inmatningshjul, belyst display på ovansidan, det flesta knappar kan programeras för den funktion du vill ha på just den. Stor sökare i APS-C klassen.
Och så klart riktigt bra tätning med oringar och lås + bildstabilisering.
Det finns en hel del nytt och unikt i K10 och många saker kan faktisk vara riktigt bra ibland. Har sålt min K10 och har nu K20 så jag hoppas jag minns allt rätt ovan.