Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
superrea på på 120-300/2,8
- Trådstartare ArneM
- Start datum
Smirre
Aktiv medlem
saab skrev:
Är det någon som vet om det finns några objektiv kvar, jag tänker då på cannonfattning? Jag ringde i går em. och en stressad säljare sa att de var slut. Har någon fler kollat?
Då har man ju 14000 att köpa något annat för!!! Angenämt problem.
Det var tydligen det sista 120-300 med ef fattning som jag beställde
geronimo13
Aktiv medlem
jag har bokat ett exemplar men kommer inte ha råd att köpa det, någon annan som vill ha det? Tänkte jag fixar en köpare till expert så de ej blir sura på mig
forstheim
Aktiv medlem
geronimo13 skrev:
jag har bokat ett exemplar men kommer inte ha råd att köpa det, någon annan som vill ha det? Tänkte jag fixar en köpare till expert så de ej blir sura på mig
Daniel..du är väl medveten om att Expert tar ut en bokningsavgift på 10% av priset om man inte köper det man har beställt? I ditt fall blir det alltså drygt 1400:- som går till spillo!
Skoja! ;=)))
geronimo13
Aktiv medlem
Hur skulle de kunna göra det? DE har bara mitt namn och nummer + att de sa hon aldrig något om.
Här SKA stämmas!
Här SKA stämmas!
Pongu
Aktiv medlem
forstheim skrev:
Skoja! ;=)))
Tror du missade ovanstående Daniel... ;-)
/Pontus
geronimo13
Aktiv medlem
Pongu skrev:
Tror du missade ovanstående Daniel... ;-)
/Pontus
Tror du missade ironin i mitt inlägg
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Mitt mest osakliga inlägg till dagens dato
Ngn som blev svettig,,,,;-)
/Niclas.
Ngn som blev svettig,,,,;-)
/Niclas.
geronimo13
Aktiv medlem
ingen som va sugen?
j3n5
Aktiv medlem
sagan skrev:
Ett problem man får med 500/4,5:an om man vill ha längre brännvidd är att AF inte kommer fungera (på 10D)..1.4x konverter på den kommer ju bli f/6.3.
Är du säker på att AF inte fungerar? Den ska ju fungera på Sigmas 80-400 med OS..
bjanha
Aktiv medlem
geronimo13 skrev:
Lite märkligt kan tyckas att du säljer ett för 17000:- (och även anger "över 25tusen nytt") i radannonserna på fotosidan.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Sådana affärer är helt gröna enligt mig, MEn visst är det ett lite kännsligt läge att kränga ngt som inte finns i avsändares hand,,,,
Ingen hörd INGEN dömd,,,
Mvh Niclas,,
Ingen hörd INGEN dömd,,,
Mvh Niclas,,
geronimo13
Aktiv medlem
nu är mitt ex bokat
geronimo13
Aktiv medlem
de är redan slut
cowboy
Aktiv medlem
Fokuseringstid för Sigma på Nikon
Mitt Sigma 120-300 fokuserar blixtsnabbt (det ser knivskarpt ut i sökaren) och därefter knastrar det i kanske en halv sekund i HSM-motorn innan systemet tycker allt är fininställt (fortfarande lika knivskarpt i sökaren).
Fokuseringstiderna är ungefär de samma oavsett om Sigman sitter på en Nikon F4S, F100 eller D70.
Jag upplever tiden som mycket snabb, snabbare än något annat objektiv jag använt. Har i o f s heller ingen tidigare erfarenhet av HSM.
Elnorino skrev:
Hej Kim & ni andra som också är lyckliga ägare till 120-300an. Köpte precis en sådan själv. Är väldigt nöjd med den men funderar på om det är nåt jox med autofokusen. Grovinställningen av skärpan går mycket snabbt men sedan håller den på och finjusterar ett bra tag innan den låser focus. Har inte testat några HSM-gluggar tidigare så jag vet inte om det är som det ska vara eller inte. Kör den själv på en d100.
Mitt Sigma 120-300 fokuserar blixtsnabbt (det ser knivskarpt ut i sökaren) och därefter knastrar det i kanske en halv sekund i HSM-motorn innan systemet tycker allt är fininställt (fortfarande lika knivskarpt i sökaren).
Fokuseringstiderna är ungefär de samma oavsett om Sigman sitter på en Nikon F4S, F100 eller D70.
Jag upplever tiden som mycket snabb, snabbare än något annat objektiv jag använt. Har i o f s heller ingen tidigare erfarenhet av HSM.
hafz
Aktiv medlem
Hur mkt bättre bilder tar man med detta objektiv jämfört med ett annat för säg halva priset?
Dubbelt så bra?
För de pengarna kan man göra mkt. T.ex resa långt och plåta spännande saker i andra världar...är det verkligen värt 14000:-
( Hade jag inte redan haft en så hade jag hellre Köpt en sån här för de pengarna då jag vet att den är minst dubbelt så bra som konkurenterna.
http://www.lefflershifi.com/Library/Products/Loewe/Xelos.htm )
Dubbelt så bra?
För de pengarna kan man göra mkt. T.ex resa långt och plåta spännande saker i andra världar...är det verkligen värt 14000:-
( Hade jag inte redan haft en så hade jag hellre Köpt en sån här för de pengarna då jag vet att den är minst dubbelt så bra som konkurenterna.
http://www.lefflershifi.com/Library/Products/Loewe/Xelos.htm )
Senast ändrad:
Proboarder
Aktiv medlem
hafz skrev:
Hur mkt bättre bilder tar man med detta objektiv jämfört med ett annat för säg halva priset?
Dubbelt så bra?
skulle snarare säga motsatsen, ett bra objektiv kan du ha det trevligt med i många år, en resa för 14.000 är över på vadå? 2-3 veckor? sen då?
hafz
Aktiv medlem
Minnena.. och bilderna från resan har man nog kvar i många år också...
Jag tycker bara att det är fasligt dyrt...och undrar om man tar dubbelt så bra bilder med detta än med ett för halva priset? Finns inget som säger att man inte kan ha roligt i många många år med ett objektiv för halva priset.
Jag tycker bara att det är fasligt dyrt...och undrar om man tar dubbelt så bra bilder med detta än med ett för halva priset? Finns inget som säger att man inte kan ha roligt i många många år med ett objektiv för halva priset.