Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag handlar inte för samma belopp som det är frågan om här men det brukar ändå vara fyrsiffriga belopp. Jag brukar följa upp paketet och dess färd till mig.
 
Jag handlar inte för samma belopp som det är frågan om här men det brukar ändå vara fyrsiffriga belopp. Jag brukar följa upp paketet och dess färd till mig.

Så gör jag också, och när jag skickar saker brukar jag också kolla att det kommer fram. Företag som säljer massor av prylar brukar dock sällan hålla koll på leveranserna menade jag :)
 
De flesta lämnar nog trackingnumret till slutkunden, men att säljaren sitter och följer upp hur leveransen gått hör nog till undantagen. Men det är klart att det kanske är viktigt att ha koll på att de prylar man faktiskt levererar också kommer fram ;)

Vet nån om man kan kontakta fedex och kolla om dom levererat till de so säger sig fått varorna. Borde vara i deras intresse att inte förekomma i nåt olagligt
 
Vet nån om man kan kontakta fedex och kolla om dom levererat till de so säger sig fått varorna. Borde vara i deras intresse att inte förekomma i nåt olagligt

Jag tvivlar starkt på att de delar med sig av vad de levererat till icke berörda parter. De lägger sig nog heller inte i vad de levererar så länge det inte är farligt. Om leverantören deklarerat att produkten saknar värde gör de heller inget åt tull och moms, men det händer förstås ibland att tullen gör stickprover, och då är det köparen som får betala dessa kostnader.
 
Är det någon som hittills har blivit lurad? Ingen som i alla fall har velat träda fram i den här trådan i alla fall. Om vi nu antar att det var ett inledesskedde av en större scam där varorna till en början levereras till underpris, dvs. säljs med förlust betyder det att skojarna bara förlorat pengar. Lite lustigt och jag tycker absolut inte synd om dem förutsatt att de är skojare givetvis..
 
Senast ändrad:
Mathias_vmo skrev: Hej,

jag har följt den här tråden snudd på sedan start och eftersom man efterfrågar någon som faktiskt fått sin kamera levererad, skapade jag just ett konto för att bekräfta detta.

La ett bud och vann, Nikon D600 för det blygsamma priset av 9300 kr, precis i min smak (både kamera och pris).




Jag har idag mailat med Mathias Lyckesand på en extern adress jag sökt upp. Han är nöjd med sitt köp och allt verkar ha gått rätt till. Mitt ifrågasättande var ogrundat och jag bett om ursäkt.


/Tomas
 
Eftersom det är väldigt många auktioner som inte fått betyg samt många som "hänger i luften", är min övertygelse att dom som har fått sina varor är dom som fick gå back i början. Allt för att övertyga publiken.

Typen av svar, reaktion och fortsatt avsaknad av orgnr etc, är starka indicier på att det knappast är ett seriöst företag som ligger bakom "Supernice".

Men det hade ju varit supernice om vi har fel! ;)
 
Nä deras grad av seriösitet är låg då de inte bemött kritiken med några svar utan skrivit ett snyftmeddelande på sin sida och blockat alla som försökt posta frågor, inget svar kring organisationsnummer, hur de betalar tull ,moms och skatter, ingen kontaktperson man kan ringa etc.
 
En tanke slog mig: kan det vara pengatvätt? Företaget köper varor i HK med "smutsiga" pengar. För att få pengarna till Sverige utan spår säljer man sedan dessa varor i Sverige där "rena" pengar har satts in. På detta sätt blir ju pengarna överförda till Sverige och det är ju ingen nettoförlust om ursprungspengarna inte gick att använda här. I sådana fall skulle alla köpare få sina grejer. Är detta orimligt?
 
En tanke slog mig: kan det vara pengatvätt? Företaget köper varor i HK med "smutsiga" pengar. För att få pengarna till Sverige utan spår säljer man sedan dessa varor i Sverige där "rena" pengar har satts in. På detta sätt blir ju pengarna överförda till Sverige och det är ju ingen nettoförlust om ursprungspengarna inte gick att använda här. I sådana fall skulle alla köpare få sina grejer. Är detta orimligt?

Nja, jag som är lite av en maffianörd tror att det är orimligt. Maffian (organserad kriminalitet) tvättar pengar på ett mer sofistikerat sätt. Det vill säga tillvägagångssättet när man tvättar pengar är mer "seriöst" det får inte finnas några frågetecken. Tex bla.a cammorran i tyskland äger restauranger som besöks av politiker. Det är med andra ord inga skuma ställen som kan resa frågor kring verksamheten legitimitet.
 
Kan nog dröja då företaget inte avslöjar något och visa någon typ av transperens. Och vi kan inte få fram så mkt mer än det vi fått om det inte finns några riktiga stjärnskott här i forumet, enda nu är om de slutar leverera varor
 
Jag är helt övertygad om att ni kan sluta spekulera huruvida det är maffian, priatförsäljning, tjuvar eller annat jox...

Det sitter en finnig tonåring nånstans i Sverige som helt enkelt ville ha lite snabba cash. Inget konstigare med det. Kan man bygga hemsidor, har högre intelligens än en skalbagge och är beredd att lura människor, så är det inte speciellt svårt. Det kräver bara lite tid (vilket många finniga tonåringar har).

End of story, inget märkligare än så.

Jämför med: http://nyheter.tradera.com/post/Kommentar-kring-bedrageriharvan-pa-Tradera.aspx
 
Jag är helt övertygad om att ni kan sluta spekulera huruvida det är maffian, priatförsäljning, tjuvar eller annat jox...

Det sitter en finnig tonåring nånstans i Sverige som helt enkelt ville ha lite snabba cash. Inget konstigare med det. Kan man bygga hemsidor, har högre intelligens än en skalbagge och är beredd att lura människor, så är det inte speciellt svårt. Det kräver bara lite tid (vilket många finniga tonåringar har).

End of story, inget märkligare än så.

Jämför med: http://nyheter.tradera.com/post/Kommentar-kring-bedrageriharvan-pa-Tradera.aspx

Jag tror nog det kan vara Hells Angels ändå
 
Det sitter en finnig tonåring nånstans i Sverige som helt enkelt ville ha lite snabba cash. Inget konstigare med det. Kan man bygga hemsidor, har högre intelligens än en skalbagge och är beredd att lura människor, så är det inte speciellt svårt. Det kräver bara lite tid (vilket många finniga tonåringar har).

Jag är inte helt övertygad om det, de måste ju ändå haft lite startkapital för att kunna köpa de grejer de skickade till sina första kunder, troligen under inköpspriset.

Jag skulle sgissa på mer kvalificerade bedragare, kanske inte den yttersta eliten. Misstaget var nog att de valde kvalificerad fotoutrustning som väckte misstankar i denna tråd. Likaså 3 års garanti när vi vet att t.ex Canon inte ger, vilket också väckte misstänksamhet.
 
Jag är inte helt övertygad om det, de måste ju ändå haft lite startkapital för att kunna köpa de grejer de skickade till sina första kunder, troligen under inköpspriset.

Behövs inget startkapital. När flera personer betalat kan man börja beställa. Det finns en anledning till att det "var problem" med FedEx...

Men självklart kan jag ha fel. Det är bara det att all konversation som vi har sett hittills känns som det är från en och samma person - Samma meningsuppbyggnad och språk. Samma känsla helt enkelt.

Det är min teori iallafall...
 
Spekulationerna om Supernice slutar nog idag..

Direkt efter jag impulsbudat och vunnit ett på ett Canon 70-200mm 4 IS USM insåg jag det här inte var bra, bollade runt lite med säljaren men var väldigt hövlig hela tiden. Efter påpekande att deras utlovade leveranstider inte höll då det inte hänt något kom ett tracking nummer för Fedex, förseningar och annat men idag kom det, jo jag funderade redan när det var i HK om det verkligen skulle vara något i paketet, hade lixom avskrivit detta som klantighet av mig.
tro det eller ej men objektivet kom och allt isnygg och prydlig obruten förpackning.
dock har man för att komma under gränsen för tullvaruvärde använt HS Code 900691, Parts & accessories for photographic cameras och varuvärde på 26.99 USD, detta gör att det aldrig betalas någon tull och moms på varan.

Idag finns det ju inte heller några annonser kvar för Supernice på tradera, så man har nog tagit pengarna och stuckit.

Jag kan nog vara väldigt glad att iaf. visserligen utan garanti fått ett billigt objektiv.
 
Idag finns det ju inte heller några annonser kvar för Supernice på tradera, så man har nog tagit pengarna och stuckit.

.

Deras auktioner, varor har varit borttagna från Tardera för flera dagar sedan.

Jag blir glad över att så många ändå verkar ha fått sina grejer. Sen kan man ju undra varifrån
"företaget" fått sina grejer?

/chi
 
Senast ändrad:
Deras auktioner, varor har varit borttagna från Tardera för flera dagar sedan.

Jag blir glad över att så många ändå verkar ha fått sina grejer. Sen kan man ju undra varifrån
"företaget" fått sina grejer?

/chi

Kan vara så att dom varit borta i flera dagar, kom hem idag ifrån en tjänsteresa
så på deras egen hemsida att dom stackarna är förföljda, oavsett om dom levererar alla vunna auktioner så begår dom ett brott då dom falskdeklarerar varuvärdena.

Moms och tull skall vara på försäljningsvärdet och produkten ska klassificeras i rätt HS Code.

Mottagarna har inte begått något brott, då det avtal som slöts med säljaren var att säljaren betalade införselmoms och tull, det regleras av INCO terms. i detta fall alltså DAP Delivered at Place
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.