Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Intressant diskussion i denna tråd. Jag kan bara svara för mig själv, den kommunikation jag har haft med Supernice har varit klanderfri. Sitter dessutom med ett Canon 16-35 som är helt nytt.
När Fedex inte kunde leverera eftersom jag inte var hemma kontaktade Supernice mig via mail och gav mig kontaktvägarna till Fedex, detta efter att deras annonser tagits bort.
Och Nej jag jobbar inte med eller åt Supernice.

Varför lägger Supernice sig i hur FedEx levererar till dig?
Normalt så får avsändaren aldrig reda på hur leveransen går, innan dom står därmed en retur.
Och så länge har ju inte detta pågått så det kan ha hunnit bli ett returärende tycker jag.

Börjar bli många nyreggade i tråden nu som är nöjda med sina affärer, hmmmm.
 
Väldigt intressant ämne detta om Supernice.
Jag själv hoppas att dem är seriösa? och kommer tillbaka på tradera med låga priser.

Är ej inblandad i supernice på nåt vis,,
 
När det gäller FedEx så ser man ju detaljerat vad detta bolag har för sig bara man har trackingnumret och det har ju sändaren.
 
Hmmmm

Varför lägger Supernice sig i hur FedEx levererar till dig?
Normalt så får avsändaren aldrig reda på hur leveransen går, innan dom står därmed en retur.
Och så länge har ju inte detta pågått så det kan ha hunnit bli ett returärende tycker jag.

Börjar bli många nyreggade i tråden nu som är nöjda med sina affärer, hmmmm.

Är det en konspiration tror du?
Fedex hade sökt mig tre dagar, jag vet inte hur dom jobbar men bevisligen gick ett meddelande till den som skickat varan. Ok, säljaren kan följa färden (tänkte inte på det)
Den kommer som någon tidigare skrivit från Hong Kong. Tsuen Wan HK står det.
Däremot är säljaren tveklöst svensk.
Jag kan erkänna att jag var nervös när jag hittade det som skrivs här på fotosidan. Blev lugnare när jag såg att varan var skickad, och den kom fram idag.
 
Dem har inte hört nåt annat

Fast om vinnarna inte är riktiga användare (något jag inte vet men som ju är möjligt) är det klart dessa inte hör av sig till Tradera för att meddela att deras bulvanvinster inte lett till levererad vara :) ?

Vad jag menar är att Tradera ju knappast har koll på hur många av deras annonser som skickas och betalas?
 
Det vore ju kul om någon som fått sina varor levererade kunde scanna kvitto, garantisedel, momsinbetalningskvitto etc (naturligtvis med egna namn, adress och allt annat som kan bidra till identifiering av mottagarna borttagna) och lägga upp i denna tråd.

Tycker fortfarande att det vore kul om någon av Er som fått sin leverans kunde lägga upp en scannad/fotograferad kopia av kvitto eller garantisedel i denna tråd.
 
så ALLA har fått sina varor till fantastiska priser, det vi nu vet är att företagwt agerar i sverige, är amerikanskt och grejorna kommer från hongkong och allt är skattat, tullat och momsat. det finns inget som är oklart eller?
case closed? såvida inget nytt händer avvaktar jag lite med fler uttallanden då bilden måste klarna lite mer för mig.

om det går att få tag påvaror där garantin gäller från tillverkaren, tull, moms och skatter är betalda under dessa omständigheterna, samt sälja med vinst så är det jue fantastiskt.
 
Två personer i denna tråd har fått sina saker. Båda skrev sitt första inlägg i denna tråd. :)

Onödig information borttagen. /Mod

afe, ovanstående är publikt tillgänglig info men ta bort om du finner det lämpligt.
 
En normal säljare levererar och då ingår väl att meddela kunden trackingnumret? Det tycker jag inte är konstigt. Jag har alltid fått reda på numret på mina utlandsinköp.

De flesta lämnar nog trackingnumret till slutkunden, men att säljaren sitter och följer upp hur leveransen gått hör nog till undantagen. Men det är klart att det kanske är viktigt att ha koll på att de prylar man faktiskt levererar också kommer fram ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.