Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,

jag har följt den här tråden snudd på sedan start och eftersom man efterfrågar någon som faktiskt fått sin kamera levererad, skapade jag just ett konto för att bekräfta detta.

La ett bud och vann, Nikon D600 för det blygsamma priset av 9300 kr, precis i min smak (både kamera och pris).

Wow!
Du följde tråden nästan från start och var aldrig orolig att du skulle bli blåst?
Hur kom det sig att du valde att följa den?

Jag hittade den här tråden idag.
Blev överbjuden på ett objektiv häromkvällen och tänkte ladda upp för en likadan de hade.
När alla auktioner blivit nollade tyckte jag plötsligt att det var lite för konstigt.

Jag är allmänt paranoid av mig då jag blivit blåst tidigare.
Tycker det ser konstigt ut att så många auktioner blivit avslutade till fantasiska priser och folk bemödar sig inte ens att skriva ett omdöme?!

Skulle vilja höra mer detaljer hur ett lyckat köp gick till.
Kan du berätta nåt mer?
 
Låter som en bra deal. Fick du garanti, gul lapp och momskvitto också? Varifrån levererades kameran?

Tycker nog att det var en bra deal.
Köpte hem ett Nikon objektiv från cyberphoto och vad jag kan se så skiljer sig innehållen något åt vad gäller gula lappar och dyligt. Kameran levererades från Hong Kong. Detta till trotts känner jag mig tillfreds.
 
Tycker nog att det var en bra deal.
Köpte hem ett Nikon objektiv från cyberphoto och vad jag kan se så skiljer sig innehållen något åt vad gäller gula lappar och dyligt. Kameran levererades från Hong Kong. Detta till trotts känner jag mig tillfreds.

Jag antar att värdet på fraktsedeln var satt väldigt lågt, i och med att du inte åkte på tull och moms. Har du ingen gul lapp är nog garantin inte heller så mycket att hurra för misstänker jag.

Om inte annat så är säkert både Skattemyndigheten och Tullverket intresserade av den här verksamheten om varorna skickas på det sättet ...
 
Wow!
Du följde tråden nästan från start och var aldrig orolig att du skulle bli blåst?
Hur kom det sig att du valde att följa den?

Jag hittade den här tråden idag.
Blev överbjuden på ett objektiv häromkvällen och tänkte ladda upp för en likadan de hade.
När alla auktioner blivit nollade tyckte jag plötsligt att det var lite för konstigt.

Jag är allmänt paranoid av mig då jag blivit blåst tidigare.
Tycker det ser konstigt ut att så många auktioner blivit avslutade till fantasiska priser och folk bemödar sig inte ens att skriva ett omdöme?!

Skulle vilja höra mer detaljer hur ett lyckat köp gick till.
Kan du berätta nåt mer?

Ha, ha..hittade tråden dagen efter jag betalat för kameran. Gissa om jag sov dåligt den natten. Jag kunde ju inte gärna se mig själv som naiv, och ville inte tro att jag blivit lurad? Hade kameran inte kommit i min ägo hade jag nog valt att försvinna ner i ett mörkt hål. Hela affären tog ca tre veckor (antar att Julhelgen gjorde sitt), själva leveransen tog tre dagar.
 
Ha, ha..hittade tråden dagen efter jag betalat för kameran. Gissa om jag sov dåligt den natten. Jag kunde ju inte gärna se mig själv som naiv, och ville inte tro att jag blivit lurad? Hade kameran inte kommit i min ägo hade jag nog valt att försvinna ner i ett mörkt hål. Hela affären tog ca tre veckor (antar att Julhelgen gjorde sitt), själva leveransen tog tre dagar.

Vad stod det för avsändare på försändelsen från HK? Kan det möjligen vara så att säljaren i fråga själv beställt kameran från någon annan på eBay som levererat den till dig?

Inte för att misstänkliggöra dina inlägg, utan bara för att det är intressant att höra varifrån prylarna som eventuellt levereras kommer :)

Jag kan dock förstå om du avstår att svara på detta om tull och moms inte skulle råka vara betalt av supernice.info (fast nu skrev de ju att det skulle vara betalt) ...
 
Nu blir du hårt ansatt och jag ber om ursäkt om jag är ute i ogjort väder...

Jag har mailat dig på en annan adress. Det vore tacknämligt om du kan svara via densamma och bekräfta att du har tillgång till den.

Som tidigare diskuterats här är det inte alls omöjligt att en del produkter skulle levereras till köparen, även OM det skulle visa sig vara ett blufföretag. De köpare som fått produkterna levererade torde vara nöjda med leveransen, men kanske inte är så sugna att åka på att betala uteblivna tull- och momskostnader (om de nu inte är betalda).

Det kan ju vara så att supernice.info är ett helt legitimt företag som säljer fullt legala originalprylar, betalar alla skatter och avgifter och bara helt enkelt säljer mycket billigare än någon annan, men jag förbehåller mig rätten att vara skeptisk till det (som vanlig FS-medlem alltså - som moderator har jag inte synpunkter på annat än trådinnehållet).
 
Det vore ju kul om någon som fått sina varor levererade kunde scanna kvitto, garantisedel, momsinbetalningskvitto etc (naturligtvis med egna namn, adress och allt annat som kan bidra till identifiering av mottagarna borttagna) och lägga upp i denna tråd.

Var det Ebberöds Bank de hette som hade högre ränta på insättning än på lånen ???
 
Supernice

Det vore ju kul om någon som fått sina varor levererade kunde scanna kvitto, garantisedel, momsinbetalningskvitto etc (naturligtvis med egna namn, adress och allt annat som kan bidra till identifiering av mottagarna borttagna) och lägga upp i denna tråd.

Var det Ebberöds Bank de hette som hade högre ränta på insättning än på lånen ???

Supernice är nu borta från tradera. Förmodligen inläggen och det arbete som alla lagt ner här har hindrat rätt många från att bli lurade
 
Lite konstigt att två olika köpare har skrivit exakt samma omdöme?

"Kommunikation+++ leverans++++garanti --- service?"

Visst kan det ha kopierats men...

Nu behöver vi ju inte bli "överkonspiratoriska"! Vederbörande tyckte kanske det var en utmärkt formulering (det är det!) och tyckte det var värt att kopiera.

Att det här inte är ett ärligt företag, det är ju helt solklart! Allra minst gör de sig skyldiga till skattefiffel/någon form av svarta affärer. Låt oss hoppas att det stannar där, och att de blev stoppade i tid så att alla som redan köpt får sina varor! Postar man här är nog sannolikheten rätt stor att de kommer att se till att man får grejorna, även om man tar dem från någon annans order! Så alla oroliga: Posta här! ;)
 
Lite konstigt att två olika köpare har skrivit exakt samma omdöme?

"Kommunikation+++ leverans++++garanti --- service?"

Visst kan det ha kopierats men...


Reagerade på det också!

Att han dessutom köpt en 6D för över 5000:- under marknadspriset och inte skriver ett omdöme om det gör mig bara mer konspiratorisk.
Nu är ju ju ofta onödigt paranoid men det är så mycket som känns skumt med allt det här.

Vill gärna höra mer av de människor som funnits på det här forumet länge, och som budat på grejer, om de fått sina prylar.
 
Dom svarar ju fort på mail fortfarande iaf!

Ni kan se på förra sidan vad jag skrev till dom igår och här är dagens svar:

Hej se33w,

Vi besvarar absolut alla mejl som kommer in till oss :) Jag förstår dina tankegångar. Jag har vidarebefordrat detta vidare då jag endast kan besvara konkreta frågor som gäller förehavanden mellan dig och vår företag.

Vi förstår att det inte behöver vara lätt när ett USA företag bryter ny mark. Vår officiella inställning kring kampanjen mot oss finns på www.supernice.info

Tack för ditt engagemang, vi uppskattar detta :)

--
Best regards,
Danica P. - Project Manager
-------------------------
US OFFICE
NETMISTIC UNIVERSE LLC
501 Silverside Road
Suite 105
Wilmington, DE 19809, USA
Phone: +1(302) 300-4910
US Toll Free: (800) 387-8680
Fax: (302) 300-4909 Fax
www.supernice.info

Inget sägs om vi kommer få svar på våra frågor men hon säger ju att hon vidarebefordrat mitt mail, förhoppningsvis uppåt i kedjan :p
 
Nja, max provision per auktion är 80 kr + moms =100 kr. Cirka 100 auktioner som slutat med köp ger 10 000 i avgift plus butiksavgiften som jag inte vet vad den är.

Snyfta på kan de ju göra, men de bröt ju också mot reglen att i Tradera-butik får man inte ha dubelttannonser. Så de bröt ju helt solkalrt emot Traderas regler, alldeles oavsett andra tveksamheter.

visste inte att man inte fick ha dubbelannonser
 
Har fått objektiv från Supernice

Intressant diskussion i denna tråd. Jag kan bara svara för mig själv, den kommunikation jag har haft med Supernice har varit klanderfri. Sitter dessutom med ett Canon 16-35 som är helt nytt.
När Fedex inte kunde leverera eftersom jag inte var hemma kontaktade Supernice mig via mail och gav mig kontaktvägarna till Fedex, detta efter att deras annonser tagits bort.
Och Nej jag jobbar inte med eller åt Supernice.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.