** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
FS är ingen rättsinstans så jag ser inte att vi har skylighet här att avvakta med att dömma tills supernice är skyldiga bortom rimligt tvivel - detta är upp till rätten. Eftersom bedragare oftast kommer undan och inte blir dömda d u skulle ju bedragare kunna fortsätta i all evighet om vi skall ha solklart bevis innan vi varnade andra - vi har inte den skyldigheten att hålla igen tills överväldigande bevis är framfört. Det är väl trevligt att någon vill varna. Är det du fråga om en amerikansk butik så är ju den svenska marknaden som möjligen sabboteras en försvinnande liten del av deras business. Ingen amerikansk elektronikbutik skulle ha Sverige som huvudmarknad. Det är ju rimligt att det är bara om det är bedragare som FS varning skulle ha någon inverkan på deras affärer.

Jag citerar ett av mina egna inlägg i tråden för att lugna ned debatten som blossat upp med två läger

Obs!
Jag uppmanar inte till att vi skall ta högafflar och facklor i händerna gällande supernice, utan mer vara vaksamma och lite restriktiva tills dess att bilden av supernice börjar klarna. Det kan dröja länge, om det är en bluff innan det uppdagas. Är det å andra sidan ett legitimt företag med avsikt att leverera de varor man auktionerar ut kommer tiden också visa detta.
Viktigt att inte dra några förhastade slutsatser med att man samtidigt granskar företaget kritiskt och att man skall våga yttra sina åsikter varesig de är kritiska eller inte.

Ser inget som helst hinder att varna folk att tänka till innan man skickar pengar till ett bankkonto då ens pengar inte är ett dugg skyddade vid denna sortens transaktion, utan uppmanar folk som köper av de att betala dessa extra 3 eller 5% i avgift för att få betala med payson garanti eller internetgirot då pengarna hålls inne tills varan är levereran, vilket skyddar både köparen och säljaren. Nämner bara två tjänster som håller inne pengar tills varor är levererade, det finns säkert fler där ute som är minst lika bra har bara inte scoutat den marknaden.

Bilagor

• the-angry-mob.png
    the-angry-mob.png
    44 KB · Visningar: 939
Lite off topic men när vi ändå är inne på Tradera-säljare så undrar jag om någon haft med Cameracorner att göra. Tydligen någon som tar hem optik via USA och då till skapligt mycket billigare än vad som går att köpa här i Sverige. Han verkar bara ha positiva omdömen från folk som också köpt dyrare produkter.

Finns ett par trådar här på forat om Cameracorner (1,2), verkar leverera men kanske inte alltid vara världens smidigaste att ha o göra med.

Netmistic Universe LLC har registrerat 4 domäner...
- supernice.info
- netmisticuniverse.com
- savkas.com
- hostatic.com

savkas.com ägdes av och var webbplats för Savkas Media Logic Ltd i England (firman nedlagd).
Webbplatsen hostades ett tag hos svenska webbhotellet elvahost.com (nuvarande Svenska domäner AB).
Elvahost ägdes och förvaltades av...Savkas Media Logic Ltd.

Ägare av Savkas Media Logic Ltd var Savkas Media International.

Kontaktmail för supernajs.info är [email protected].
Googla toxinac.

Resten får ni klara själva.

Jag googlade toxinac och fick på något som hette Identy net upp en mr B...n S.....vic som skall vara baserad i Sverige och det verkar bara finnas en med det namnet i Sveige och han bor i Norsborg.

det går inte längre att komma in på www.supernice.info utan man blir dirigerad till tradera direkt.

EDIT: sen måste jag bara skriva att dom har 116 avslutade auktioner och 13 omdömmen..
undrar hur många som väntar på produkter nu?
dom har även 28 annonser som går ut om ca 2tim 30 min
ALLA inom loppet av 3 min.

sen har jag återigen mejlat dom angående leverans om min vara, jag fick samma svar som förra veckan att FedEx har bokat upphämtning och jag borde få ett kolli id när som helst.

det svaret har jag fått sen den 9/1

Senast ändrad:
det går inte längre att komma in på www.supernice.info utan man blir dirigerad till tradera direkt.

EDIT: sen måste jag bara skriva att dom har 116 avslutade auktioner och 13 omdömmen..
undrar hur många som väntar på produkter nu?
dom har även 28 annonser som går ut om ca 2tim 30 min
ALLA inom loppet av 3 min.

sen har jag återigen mejlat dom angående leverans om min vara, jag fick samma svar som förra veckan att FedEx har bokat upphämtning och jag borde få ett kolli id när som helst.

det svaret har jag fått sen den 9/1

Jag reflekterade över exakt samma saker idag, det faktum att otroligt många auktioner avslutats och de få omdömen som kommit in, iofs så kan en del glömma att ge sådana, glömmer själv ibland.
Men det ändrar inte faktum att det går ut många auktioner varje dag till otroliga priser.
Väljer ändå att avvakta med att säga vad var det jag sa, men det kommer nog att komma.

Det tråkiga om det här företaget egentligen går med vinst och har en fungerande affärsmodell är att det kommer att skada den vita marknaden i Sverige på sikt då de pumpar ut kapitalvaror till priser absolut ingen kan konkurrera med..

ja, dom tog ej paypal över 2000 kr. dock så har jag bara betalat 2300, måååånga andra som har betalat betydligt mer som riskerar att bli blåsta.

Det är ju så oerhört jäkla tråkigt att Tradera, trots påtryckningar, låter detta förvandlas till en av deras största misstag.

En annan sak som är sur är att bovarna kommer få straffa mer för att dom inte betalar in skatt till staten på sina affärer, än att dom har lurat folk!

Någon som har tipsat polisen?

jag tror inte någon har tipsat polisen än, inte jag i allafall, ska nog till att göra det denna vecka som det ser ut nu.

Jag har tipsat polisen nu i alla fall. Mailade en person som jag hade kontakt med vid ett tidigare bedrägeri, och har hänvisat honom till denna tråden.

Det bästa som kan hända är väl att man pausar supernice's bankkonto tills det står klart att det inte är bedrägeri. Har dock svårt att tro att det går att genomföra i Sverige...?

Som det ser ut nu så skulle jag uppmana folk som vinner auktioner att INTE betala för dom, risken är ÖVERHÄNGANDE att man kommer förlora sina pengar.

Det finns en massa varningssignaler:
1 Ingen adress
2 Ingen hemsida
3 Inga namn
4 Inget organisationsnummer
5 "Huvudägare" eller vad man ska kalla det för som har en minst sagt flummig hemsida
6 Huvudägare som har fejkadress
7 Massor med nya produkter
8 Nästan inga omdömen
9 Garantier otydligt

Ska bli spännande att se hur det går.

Det finns en massa varningssignaler:
1 Ingen adress
2 Ingen hemsida
3 Inga namn
4 Inget organisationsnummer
5 "Huvudägare" eller vad man ska kalla det för som har en minst sagt flummig hemsida
6 Huvudägare som har fejkadress
7 Massor med nya produkter
8 Nästan inga omdömen
9 Garantier otydligt

Ska bli spännande att se hur det går.

Jag håller med men det är inte omöjligt att du kommer att få det du har betalat för eftersom det är ett lägre belopp jämfört med de andra varorna som D800, D600 osv. Det kan löna sig för dem med några goda omdömen för att sedan kunna lura på större belopp alternativt kvantitet. Men det är oavsett tråkigt för alla som ev blir drabbade. Tycker det är konstigt att du inte fick använda paypal. Var det din första auktion på tradera?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar