Advertisement

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, jag gjorde en banköverföring, pengarna kan man nog glömma men för mig handlade det inte om så mycket pengar, en förlust på 2300 kr kan jag ta.

jag har även lämnat ett omdöme som jag hoppas att alla läser och följer, sen har jag anmält ej levererad vara till Tradera.

jävligt trist men tur att det inte var så mycket pengar i sammanhanget mot de som betalt för kameror med värden upp mot 15.000
 
det som fick mig att rycka på ögonbrynen var att de först sålde några billiga minneskort och minneskortläsare för några hundringar och sen snabbt gick över till de mest åtråvärda kapitalvarorna inom mobiltelefoni och kamera så fort betygen trillade in.
 
Jag var inne på att köpa ett objektiv från dem, vilket jag är glad att jag inte gjorde.
Det som avgjorde att jag inte köpte från dem var att dem hade väldigt många annonser ute men inte ett enda omdöme.
 
Japp. Jag tror att namnet kan stämma - att det skulle kunna vara en Serb som är gift med en svensk med ett konto i Sverige men verksamhet i Serbien. Det är ju d u enklare att begå ett brott i ett land och bo i ett annat. Detta är bara en gissning. Det skulle ju vara mätkligt om företaget i USA hade kontaktpersonen i Serbien. Någon som kollat upp företagstelefonnumrena och ser omde finns? Ett 1-800 nummer kostar mig veterligt pengar att äga. Det märkliga är också det att nyare 1-800 är istället 1-888 nummer. Antingen är företaget många år gammalt eller också är det ett bluffnummer eller också går det någon helt annanstans. 1-888 och 1-800 går inte att ringa till utanför USA och möjligen Kanada.
 
dom skrev nu i kommentarstråden till mitt negativa betyg att jag betalade för 4 dagar sen,
det stämmer inte, jag betalade den 4:e och dom hade pengarna den 6:e (bekräftat av min bank)

jag har gjort över 100 affärer över auktionsajter och jag har aldrig behövt vänta en vecka på att produkterna ska levererats.
lång leveranstid har jag inte så mycket emot men då är det speditören som är långsam, inte säljaren.

får se hur det uppdagas, det kommer fortfarande in positiva betyg från andra köpare.

EDIT: när jag googlade på deras adress har jag hittills hittat över 10 st företag på samma adress som man kan läsa om scam:s och liknande, bådar inte gott.
 
Netmistic Universe LLC har registrerat 4 domäner...
- supernice.info
- netmisticuniverse.com
- savkas.com
- hostatic.com

savkas.com ägdes av och var webbplats för Savkas Media Logic Ltd i England (firman nedlagd).
Webbplatsen hostades ett tag hos svenska webbhotellet elvahost.com (nuvarande Svenska domäner AB).
Elvahost ägdes och förvaltades av...Savkas Media Logic Ltd.

Ägare av Savkas Media Logic Ltd var Savkas Media International.

Kontaktmail för supernajs.info är [email protected].
Googla toxinac.

Resten får ni klara själva.
 
Troligtvis lägger de av om det börjar ramla in dåliga omdömen. Det enda folk här hade kunnat göra var att ta negativa omdömen själv och vinna auktioner men bara lämna omdöme istället för att betala. Det hade huggit av deras plan långt tidigare, men om Tradera inte ens bryr sig så känns det rätt drygt att pyssla med som privatperson och man kan bryta mot Traderas regler själv.
 
Troligtvis lägger de av om det börjar ramla in dåliga omdömen. Det enda folk här hade kunnat göra var att ta negativa omdömen själv och vinna auktioner men bara lämna omdöme istället för att betala. Det hade huggit av deras plan långt tidigare, men om Tradera inte ens bryr sig så känns det rätt drygt att pyssla med som privatperson och man kan bryta mot Traderas regler själv.
Exakt vad jag gjorde i höstas med en traderare som jag blev lurad av. Så snart jag förstått att det var en bluff såg jag till att klicka på "Köp Nu" på alla auktioner som "hon" hade ute. Stoppade på det sättet fler från att bli lurade.

P.S.
Förlorade 2000 kr så inte heller min förlust var så stor.
D.S
 
förstår inte

Begriper inte riktigt vad saken gäller. Vad jag kan se har supernice sålt, levererat och fått betalt för en del produkter. Tex "Kennerdahl" är ju en nöjd kund. Hur många har betalat in pengar men inte fått varan?
 
Begriper inte riktigt vad saken gäller. Vad jag kan se har supernice sålt, levererat och fått betalt för en del produkter. Tex "Kennerdahl" är ju en nöjd kund. Hur många har betalat in pengar men inte fått varan?

Det gjorde Kameraexperten från början också...
Hela saken är att detta verkar vara alldeles för bra för att vara sant och oftast visar det sig vara just det förr eller senare.
 
Begriper inte riktigt vad saken gäller. Vad jag kan se har supernice sålt, levererat och fått betalt för en del produkter. Tex "Kennerdahl" är ju en nöjd kund. Hur många har betalat in pengar men inte fått varan?
Läs om exempelvis "Ponziescheme". Det hela bygger på att det går fantastiskt till en början och alla får vad man blivit lovad men förr eller senare faller allt och bedragaren tjänar storkovan. Man kan inte enbart lita till "det har ju gått bra an så länge", det uttalandet är en bedragares dröm.
 
Ja det är nu så att jag är ingen duvunge då det gäller näthandel. Men frågan är, vem har betalat och inte fått utlovad produkt?
 
Tråkigt om du nu inte får det du betalt för. Om det nu skulle dyka upp ett paket på måndag kan du väl berätta.
 
Tråkigt om du nu inte får det du betalt för. Om det nu skulle dyka upp ett paket på måndag kan du väl berätta.

ja givetvis kommer jag dela med mig av det också, men jag kan säga att utav mail konversationen
mellan mig och "supernice" bedömmer jag nog situationen som "körd".

den har utvecklats till att nästan bedömmas som mindre hotfull.

jag kommer ej att dela med mig av konversationen förrens jag är säker på att loppet är kört.

Mvh Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.